Европа с крачка напред към умен и устойчив туризъм

11:01, 11 мар 24 / Свят Шрифт:

Смарт или умен туризъм е съчетанието от иновации, устойчивост и интерактивен достъп до вековни културни богатства, осигуряващи на пътуващите несравними преживявания и достигащи до тях под формата на някакво технологично решение.

Прилагането на концепцията за умен туризъм е ключов аспект в стремежа на редица държави, градове и туристически дестинации към развитие на устойчиви пътувания и дигитална трансформация. Това не само допринася за удобно и приятно туристическо изживяване, но и насърчава опазването на околната среда, достъпа до полезна информация и услуги.

През последните години няколко дестинации в Европа постепенно се наложиха като водещи в тази дигитална революция, създавайки несравними ползи за своите граждани и гости чрез внедряването на така наречените умни практики.

Естония: Онлайн приложения за пълноценни пътувания и престой

Туристическият сектор на Естония черпи огромни ползи от водещата позиция на страната по отношение на технологично развитие, като предлага на своите посетители пълноценно изживяване с помощта на цялостни уеб платформи и мобилни приложения. Тези дигитални инструменти предоставят информация в реално време за транспорт, културни събития и забележителности, като всички те са достъпни чрез безплатната на национално ниво Wi-Fi мрежа в цяла Естония. Платформата "Посетете Естония" е друг изключително красноречив пример за smart подход в туризма. Предлага интерактивни градски карти и персонализирани маршрути, които отговарят на различни интереси - от изучаване на средновековната история до информация и достъп до изживявания, които са част от съвременния нощен живот.

Барселона: Бази данни за умна дестинация

Проектът на Барселона "Умна дестинация" използва големи обеми от данни, на база на които задвижва дигитални приложения, за да подобри управлението на туризма и преживяванията на посетителите. Анализирайки поведението на туристите, градът успява успешно да оптимизира ресурсите си, управлява тълпите и насърчава устойчивите практики. Такива са инициативите, свързани с намаляване на вредните емисии. Известно е, че влиянието върху околната среда, предизвикано от употребата на хартия, в случая за билети и туристически карти, е значително и затова те вече са достъпни в дигитален вариант. Дигиталните апликации за граждани и туристи допълнително обогатяват предлаганите културните изживявания в града с така наречените обиколки с виртуална реалност. Административното управление на Барселона успява успешно да балансира туризма със създаването и поддържането на благоприятна среда за живот на местната общност.

Амстердам: Удобството преди всичко с I amsterdam City Card

Амстердам е истински иноватор с I amsterdam City Card – дигитален градски пропуск, даващ достъп до множество забележителности, обществен транспорт и разнообразни предложения за събития, оферти от местни търговци и новини. Пропускът е достъпен под формата на мобилна апликация. Включва и изчерпателен дигитален гайд, който наистина опростява опознаването на града и насърчава откривателите, като им осигурява лесен и удобен начин да се насладят на богатото културно и историческо наследство на Амстердам.

Виена: Културни пътешествия назад във времето

Виена се отличава с интегрирането между дигиталните технологии в културния туризъм. Музеите и историческите забележителности вграда предлагат специални и наистина впечатляващи преживявания, включващи виртуална реалност. Например възможност да седнеш до кралица Елизабет или да полетиш над Виена, да разгледаш града през вековете или пък да послушаш композиции на Моцарт, преработени с помощта на Изкуствен Интелект. Подобни технологични иновации позволяват на туристи и местни да се потопят в безкрайно богата имперска история на Виена и напълно да се абстрахират от пропастта между минало и настояще.

Копенхаген: Модел за зелен туризъм

Стремежът на Копенхаген към устойчивост е отразен в инициативи за умен туризъм, които съчетават в себе си силата на дигиталните технологии и екосъобразни практики. Градът е разработил специално мобилно приложение, насочващо граждани и туристи към устойчиви предложения за хранене, настаняване и транспорт. По този начин Копенхаген успешно илюстрира как технологиите могат да създадат предпоставки за пътуване и престой, съобразени с околната среда, като същевременно подобряват, надграждат и персонализират преживяването за всеки един гост.  

Малага: Умен град във всеки смисъл на думата

С  над 40 км велосипедни алеи и повече от 20 станции за наемане на велосипеди Малага е наистина достъпен от към инфраструктура и екологично ориентиран град.

Дигитализацията също играе решаваща роля в стратегията за умен туризъм на Малага с инициативи като приложението EMT, което подобрява преживяването на посетителите с удобен достъп до всякаква информация и новини за местни услуги, търговски, културни обекти, музейни експозиции и събития. Като популярна дестинация за морска почивка, важно място в умната стратегия на града заема и специализираният онлайн инструмент за плажове, което предоставя информация в реално време за заетостта на плажа, състоянието на водата и климата, отговаряйки на нуждите на съвременния турист за информираност, удобство и безопасност.

С впечатляващото увеличение на броя на музеите от 4 на 37 за две десетилетия, Малага инвестира много в културни атракции и пространства, превръщайки се в оживен център за изкуство и култура.

Чрез въвеждането на умни практики европейски дестинации като Естония, Барселона, Амстердам, Виена и Копенхаген налагат нови и предпочитани стандарти за пътуване. Внедрявайки дигитални технологии в редица направления, не само подобряват преживяването на своите туристи, но и насърчават устойчивостта, културната ангажираност и ползите за местната общност. И въпреки че подобни мерки са част от по-широки и дългосрочни стратегии за развитие и насърчаване на туризма, всички изброени дестинации отбелязват значителен ръст на туризма и бързо възвръщане на приходите в бранша след COVID, надминавайки дори историческата 2019 година. Статистиките демонстрират положителна тенденция към възстановяване и растеж в туризма, повлияна от цялостния подход към „умен“ туризъм.

Бъдещето на туризма в стария контитент изглежда все по-умно, достъпно, свързано и устойчиво, предлагайки ценни примери и вдъхновение за градове по целия свят.

Ключови думи
Напишете коментар
Коментари: 1
1 jesous 12:11, 12 мар 24

Google is paying 90 to 100$ per hour! Work for few hours and have longer with friends & family. On tuesday I got a great new Land Rover Range Rover from having earned $10,000 this last four weeks. Its the most-financialy rewarding I've had. It sounds unbelievable but you wont forgive yourself If you don’t :-
.
CHECK IT:→ →www.fb.salaryoption1.com

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама