Политици vs музикални фенове

06:50, 09 ное 23 / Защо ни е важно Шрифт:
Вангелия Чорбаджийска

Хавиер Милей, крайнодесният икономист, остава начело на президентската кампания в Аржентина. Но, за да запази подкрепата си от младите, той трябва първо да заобиколи легиони от ядосани фенове на Тейлър Суифт и BTS.

Според социолози в страната победата на кандидата се крепи на задържането на тази ключова демографска група.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/Juan Ignacio Roncoroni 

Това се дължи на неочаквания процес на бърза политизация на ескадрони от аржентински фенове на поп звездата Тейлър Суифт. Те насочват онлайн вниманието си към Хавиер Милей и неговата надигаща се либертарианска партия, след като точно той провъзгласява вълнението около американската певица за опасно за Аржентина.

Вследствие на класирането на Хавиер Милей на второ място, след балотажа на 19 ноември, група от 10 аржентински фенове на американската изпълнителка започват да призовават останалите ѝ почитатели да гласуват срещу Милей.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/Juan Ignacio Roncoroni 

Те заявяват, че вдъхновението им произтича от самата Тейлър Суифт, която прави опит да се изправи срещу десните политици в Съединените щати.

,,Милей = Тръмп“, се казва в една от публикациите в група, наречена ,,Swifties  Against Freedom Advances.

Критиките на Swifties, респективно феновете на Тейлър Суифт, към Хавиер Милей насочват дискусията към неговите консервативни социални възгледи и крайните му предложения за преодоляване на икономическата криза в Аржентина. Кандидатът за президент става особено разпознаваем с предложенията си за замяна на аржентинското песо с щатския долар и за затварянето на централната банка на страната.

Но не само Swifties се мобилизират срещу Милей.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/Enrique Garcia Medina

Той, заедно с неговия подгласник Виктория Виляруел, се борят и с критиките от легиони верни фенове на друга музикална мощ – кей-поп групата BTS.

Гневът на феновете се отприщва след като серия от туитове на Виляруел, оклеветяващи кей-поп групата, се появява в медийното пространство. Тя определя името BTS като болест, предавана по полов път, още през 2020 г. , когато кандидатът за президент се подиграва с боядисаните в розово и зелено коси на някои от членовете.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/Juan Ignacio Roncoroni 

Тези публикация предизвиква толкова яростен отговор, обвиняващ я в ксенофобия, че се налага един от най-големите фен клубове в Аржентина да се намеси в случая, за да успокои разстроените музикални почитатели.

Защо ни е важно?

Често се оказва, че нашите интереси извън политическия процес впоследствие се превръщат точно в онези основи, които предопределят политическите ни предпочитания и ни събират в групи с хора със сходни възгледи.

Затова не е учудващо как и определеното открито политическо говорене от страна на музикален изпълнител е способно да оказва толкова силен ефект върху неговите почитатели. В резултат на което може да се промени цялостното поведение на публичното гласуване.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/Oliver Contreras/POOL

Аржентинският случай се отличава с определен вид противоположна реакция.

Този път това, което обединява феновете не е музикалния изпълнител, а политическият кандидат, който го напада. За разлика от много известни личности, Тейлър Суифт не се ангажира много с политика. Един от множеството инструменти на политиците, които желаят да увеличат подкрепата си, е да получат одобрението на определена знаменитост, но използването на одобрение от страна на Суифт е ограничено.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/Sarah Yenesel

Въпреки това Swifties, поради своята многочисленост и възраст, се превръщат в една все по-значителна демографска група.

Подобно на тях феновете на BTS, както и на кей-поп вълната, също намират своето място в бъдещите политически процеси. Тази многобройна група първоначално е съставена главно от тийнейджъри. Но с времето младежите порастват и придобиват право на глас.

Емоционалността, с която се отличават, както и способността им да се обединяват, ги превръща в ефективни, но и опасни инструменти при взимане на политически решения.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/Caroline Brehman 

Музиката отдавна е неразделна част от опитите на политическите партии да брандират себе си и да си осигурят подкрепа.

Промените, донесени от новите технологии и произтичащото от тях светкавично развитие на комуникациите водят до все по-лесно консолидиране на големи групи от хора. И всяка от тях рано или късно попада в полезрението на политиката.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/Juan Ignacio Roncoroni 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама