В Аржентина откриха фосил на един от последните мегараптори

11:49, 20 май 20 / Култура и наука 25 446 Юлиан  Тодоров
Снимка: Wikimedia

Палеонтолози от аржентинския Природонаучен музей обявиха, че са открили останки на 70 милиона години на мегараптор, предава Дир.

Това бил един от последните месоядни динозаври на планетата. Учените попаднали на находката в средата на март в южната провинция Санта Крус. След като изследвали фосилите с дължина от десет метра, експертите установили, че това са останки от хищен динозавър от края на периода Креда.

Това е моментът преди 65 милиона години, когато настъпва изчезването на динозаврите и този нов мегараптор ще е един от последните представители на този вид, каза Фернандо Новас, ръководител на изследването.

В сравнение с тиранозавър рекс мегарапторите били с по-фина структура на тялото, по-бързи, а дългите опашки им помагали да поддържат баланс. Те имали мускулести, издължени крака, които им позволявали да правят големи крачки:

"Отличителна характеристика на мегарапторите били много дългите им ръце, а пръстите им завършвали с нокти от около 40 сантиметра, с които си служели при ловуване", обясняват специалистите.

Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!
Ключови думи