Дела за отчуждаване на имоти по северната тангента все още бавят строежа ѝ (снимки)
12:42, 17 юли 15 / Политика
25
497
Шрифт:
Това каза пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, предаде репортер на София Topnovini.bg.
Тя направи проверка на строежа на тангентата заедно със столичният кмет Йорданка Фандъкова и шефът АПИ Лазар Лазаров. Павлова посочи, че се надява до октомври да са готови 80% от скоростната отсечка, която ще свързва Околовръстното шосе и АМ "Хемус". Министърът припомни, че с решение на Министерския съвет цената беше увеличена от 0,20 ст. на 20 лв. на кв. м. Въпреки това някои от собствениците не са приели офертата и са завели нови дела за обезщетение.
„Имаме един единствен терен, който може би няма да приключи до октомври, защото се оказа, че има две групи собственици, които пледират за един и същи имот и това допълнително ще забави процеса по отчуждаване на този терен“, каза още Павлова.
Оказва се, че освен споровете около имотите за отчуждаване, има и още една пречка, която ще осуети завършването на тангентата в срок. На терена са намерени пет археологически обекта. Четири от тях тепърва ще бъдат проучвани, по молба на института към БАН. Въпреки тези видни пречки Павлова подчерта, че работата по тангентата върви в срок.
„Съгласно графиците, предвид срока на програмата, който е декември тази година, се надяваме, че съществено ще са завършени основните работи по обекта. Догодина ще ни останат само довършителни работи, които ще бъдат за сметка на АПИ“, допълни Павлова.
Тя посочи, че ако обектът не бъде завършен в срок, т.е. до декември, което е много вероятно, държавата няма да загуби пари. Няма да плащаме и санкции. По думите й Европа ни е дала картбланш до края на 2016 г. проектът да е изцяло завършен.
„Можем да завършим проекта, доплащайки средства от бюджета, но отново отбелязвам, че за нас е най-важно да усвоим до максимална степен безвъзмездното финансиране от Европа“, каза още тя.
Един от изпълнителите на проекта, Живко Недев посочи, че се надява до края на годината да бъдат завършени поне 70-80 % от трасето. По думите му към момента се работи само по изграждането на четирите големи, ключови съоръжения по трасето- мостове и естакади. Пътят още не е започнат.
Шефът на Агенция „Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров обясни, че всички входове и изходи на тангентата ще имат връзка с града. По искане на живущите в района са били предвидени и подходи до населените места, за да може хората да използват пълноценно тангентата. Лазаров допълни, че тангентата ще има шест ленти - по три в посока. Ще бъдат изградени и прилежащи локални платна.
„Това тук са едни изключително ценни територии, с които София има възможност да се развива на север, за да се развива обаче, трябва инфраструктура. Няма как да дойде инвеститор тук, когато няма пътища. Надявам, се хората, които имат имоти тук да осъзнаят, че няма как да са ценни имотите, докато с в пущинака и до сметищата“, посочи кметът на София Йорданка Фандъкова.
По думите ѝ това трасе ще намали 16 километра от обхода към северната дъга на Околовръстното шосе, което от своя страна щяло да отпуши трафика в тази част на столицата. Тя каза още, че в момента друг важен обект в София е изграждането на Западната дъга на околовръстното.
Лазар Лазаров допълни, че проблеми с отчуждаване на имоти на територията на западната дъга също има и в момента се водят дела. По думите му обаче, те ще приключат до септември. Тогава ще приключи и работата по първата отсечка на дъгата. Все още не е ясно обаче кога ще започне работата по втората ѝ отсечка, тъй като няма избрана фирма изпълнител.
Добави коментар