Славчо Атанасов: "Синя зона" в Пловдив е неефективна
13:37, 20 юли 15 / Политика
25
530
Шрифт:
По думите му тя заема 1/3 от централната градска част, заетостта й е едва 30%, издържа много служители, но генерира малко приходи, а за разходите плащат пловдивчани. Той бе категоричен, че след изборите през есента ще бъде свикано обществено обсъждане по проблема.
Общинският съветник Руси Панчев поясни на свой ред, че са водени разговори с мнозина граждани.
"Някой искат зоната, други са против нея. При това положение е уместно да опрем до пряката демокрация", допълни той.
Панчев изнесе и данни за миналата година от негово официално запитване. Цифрите сочат, че общо 70 улици попадат в "Синя зона", включваща 1933 паркоместа, има 9 паркинга с 390 места и 248 места, предназначени за служебен абонамент. 210 служители пък обслужват зоната към март 2015 година.
"На един служител се падат около 15 места, докато в столицата един човек обслужва между 80 до 100 места", посочи Руси Панчев и коментира, че така предприятието по-скоро служи за издръжка на определен брой хора, отколкото за събиране на приходи и облекчение на трафика.
"Печалбата от дейността на синя зона е 900 000 лева за година, което за този вид дейност е много малко", заяви още той. По думите му от отчета на кмета за 2013 година става ясно, че от репатрирането на автомобили са генерирани приходи в размер на 133 360 лева.
"По данни на МВР за същата година обаче са репатрирани 12 402 моторни превозни средства, което – по 30 лева на МПС, прави 490 000 лева", изтъкна несъответствието Панчев.
По този проблем Славчо Атанасов бе категоричен, че след изборите "Синя зона" ще мине през сериозна ревизия, за да се види какво е реалното положение.
Сред останалите решения на проблема с паркирането, които предлагат от Патриотичния фронт, са местата в зоната да бъдат намалена на 1000, цената на SMS паркирането да падни от 1,20 лева на 1 лев, цената на паркирането да стане 1 лев вместо сегашните 2 лева, както и да бъде въведен половин час бонус за паркиране. Работата на инкасаторите трябва да бъде оптимизирана и един служител да обслужва до 80 места вместо сегашните 15. Обмисля се и въвеждане на преференциално паркиране за собствениците и наемателите на офиси в района на "Синя зона".
"Трябва да променим нещо, иначе вървим към сериозни задръствания и съвсем скоро улиците на Пловдив ще станат непроходими", обобщиха от Патриотичния фронт.
Добави коментар