Кабината на обърналата се цистерна на АМ "Хемус" е висяла на един болт

15:23, 14 авг 15 25 442 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
На един болт се е държала кабината на обърналата се вчера цистерна на 37-ми км от автомагистрала "Хемус" и е имало опасност кабината да се откъсне и да падне в пропастта, заедно с шофьора. Това каза на брифинг старши спасителят Кирил Дикански, участвал в спасителната операция, предаде репортер на София Topnovini.bg.

Дикански е достигнал до шофьора, провирайки се през единия прозорец, минавайки през цялата кабина до другия прозорец, където пострадалият е висял, държейки се единствено на мускулите на прасците и на мишниците си. Спасителят го е вързал през гърдите, за да го изтегли. Той е бил с разтреперени ръце и крака, в шок, но в кондиция, докато върху него са били натрупани парчета от кабината, матраци и одеала. През това време кабината се е поклащала от време на време. Шофьорът се е измъкнал сам от кабината под напътствията на Дикански.

"Извадих късмет, че човекът не беше наранен сериозно и не се налагаше поставянето му в носилка", сподели пожарникарят. През цялото време, докато е течала организацията на спасителната операция, е имало човек, който да разговаря с шофьора, за да не загуби съзнание.

Другият старши спасител - Йордан Михайлов е помогнал за изнасянето на пострадалия.

Спасителите са стигнали до безопасно място под кабината с помощта на автомеханична стълба, осигурена от младши инспектора Борислав Беров от ботевградската пожарна. По думите му, такава техника се използва за пръв път в подобна ситуация.

Тримата спасители за първи път работят заедно в екип.

Самото изваждане на пострадалия е започнало около 19:45 часа и е приключило в 20:00 часа. Екипите, включили се в операцията, са били информирани за инцидента, докато са гасили пожари и са тръгнали веднага към 37-я км на АМ „Хемус“.

Спасителите поясниха пред журналистите, че използването на хеликоптер в спасителната операция е било рисково заради ветровете и въздушните течения на в района, още повече, че въздушния поток от перките на машината е можело да събори кабината в пропастта.

Стана ясно, че цистерната е била почти празна – само с техническите изисканите 10% гориво, които постепенно са били изпуснати.

Операцията по спасяването на шофьора е била организирана за 2 часа, а издърпването на машината е продължило до малките часове на нощта, след което е било пуснато и движението.

Общият брой на служителите на МВР, които са участвали в операцията, е 62-ма. От тях 35 полицаи са обезопасявали района и са осигурявали възможност за действие на пожарникарите и спасителите.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама