КЗП хвана търговска верига да лъже с намаленията
16:27, 14 авг 15
25
696
Шрифт:
Името на веригата не се посочва, но КЗП уверява, че й е забранила да продължи да лъже клиентите си.
Проверката на Комисията е установила, че малко преди да обяви намалението, веригата е вдигала цените, за да може да обяви по-голям процент отстъпка. Например - преди да намали с 25% цените на продукти в промоция, търговската верига умишлено за кратко време ги е завишавала с 2%, за да обяви по-голямо намаление в сравнение с цената от предходен период.
Друг номер на веригата бил да променя цената на стоката, но вместо да обяви промоция върху последната продажна цена, е намалявала предишна, която е била по-висока.
КЗП дава пример с намаление на стока, която се е продавала на редовна цена 7.99 лв, а след намалението с 36%, е струвала 6.99 лв. Изчисленията и проверката показват, че въпросната отстъпка е изчислена върху цена от 10.99 лв, колкото е струвала стоката в по-предишен период. „При намаление от последната прилагана цена 7,99 лв. отстъпката следва да е едва 14%“, посочват от КЗП.
Комисията коментира, че подобни нелоялни търговски практики могат да повлияят на икономическото поведение на потребителите и е в ущърб на техните икономически интереси.
Експертите на КЗП съветват потребителите да бъдат изключително внимателни при пазаруването при промоции, тъй като е възможно да попаднат на различни некоректни действия на търговци и да проверяват внимателно цените.
Комисията приканва потребителите да подават сигнали за некоректни промоции на Националния телефон на потребителя 0700 111 22.
Добави коментар