Нова асоциация защитава правата на потребителите
14:55, 19 авг 15
25
402
Шрифт:
„Асоциацията цели постигането на лоялен, справедлив и регулиран пазар“, каза учредителят й Добромир Ганев.
Тя ще работи за изготвянето на становища по проекти за нормативни актове, ще сезира компетентните органи при констатирани нарушения и ще изготвя образователни информационни материали, като ще провежда и форми на потребителско обучение.
„Търговците, които използват целенасочено лоши практики реализират по-високи обороти и печалби за сметка на потребителя“, сподели още той несправедливостта, срещу която ще се бори организацията.
Работата на НАЗП е свързана с усъвършенстването на системата за потребителска защита, наличието на ефективни контролни държавни органи и работа с браншовите организации за достигането на добрите практики до хората.
Защитата на потребителите ще става чрез средствата на медиацията, а при неуспех – чрез подаване на искове, казаха още от НАЗП, които ще предложат законодателни промени, с които съществуващите Помирителни комисии да станат ефективен метод за решаване на спорове между потребители и търговци.
В отчета на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за 2014 г. са извършени 34 хил. инспекции, което е по-малко от една проверка на ден и са съставени само 3 300 акта, което показва неефективност според НАЗП. Асоциацията е опитала да подпише споразумение с КЗП за предоставяне на информация на добрите практики, които да бъдат качени на сайта на КЗП, но това не е осъществено, сподели Ганев.
Финансирането на организацията ще се осъществява от бюджета, с евросредства – чрез изпълнението на проекти и от членски внос.
Добави коментар