Директорът на Музикалния театър и културното министерство се обвиняват в лъжа
18:38, 19 авг 15
25
314
Шрифт:
Веднага след това директорът на Държавния музикален и балетен център (ДМБЦ) обвини Рашидов, че ръководеното от него министерство дължи на театъра 553 125 лв. Именно това е причината за лошото му финансово състояние, уточни Николов.
Това провокира реакция в културното министерство, което разпространи официалната си позиция с писмо до медиите.
„Информацията за промяната в стойностите на някои основни показатели в периода 2010 – 2014 г., извлечена от годишните отчети на организацията, показва устойчива тенденция за нарастване на общите разходи и разходите за заплати и намаление на средната цена на билет“, пише в декларацията.
От министерството твърдят, че разходите на Музикалния театър през миналата година са скочили с близо 150% спрямо 2010 г. Основен дял заемат разходите за заплати и осигурителни вноски, които в този период са нараснали със 760 471 лева или със 134,67 %.
Ръст бележи и средната месечна брутна работна заплата от 520 лв. през 2010 г. на 685 лв. през 2014 г., или увеличение 13.17 %. При това не само няма съкращения, но числеността на щатния персонал е увеличена от 260 през 2010 г. на 269 през 2014 г. ", твърдят от министерството.
От ведомството припомнят, че в средата на юни е извършена извънредна проверка на Държавния музикален и балетен център, според която за 2014 г. ДМБЦ е имал 13 премиерни заглавия, изиграни общо 90 пъти. Създаването на нови заглавия е свързано неминуемо с разходи, които възлизат на общо 333 261 лв., като разходите за хонорари възлизат на 149 162 лв., а разходите за постановките - на 184 099 лв. Приходите от премиерите възлизат на 274 703 лв. Разликата между приходите и разходите възлиза на - 58 558 лв. Средната цена на билетите за премиерните заглавия е 9 лв. Шест от премиерните заглавия са донесли общ приход от 107 938 лв., а разходите за тях са 182 321 лв. Разликата между приходите и разходите е 74 383.
От министерството посочват, че ДМБЦ губи публика заради лоши мениджмънтът, маркетинг и връзки с обществеността, а Николов най-вероятно е решавал в голяма степен еднолично репертоарната политика за 2014 г., а не чрез художествен съвет.
Добави коментар