Зелена светлина за жп възел "Пловдив", Бетонният мост остава
12:39, 20 авг 15
25
361
Шрифт:
Мащабната разработка бе презентирана от кмета на Пловдив Иван Тотев в присъствието на Мария Чакърова - директор "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в НКЖИ и Илия Илиев - управител на фирмата консултант по проекта.
Освен изграждане на жп възел "Пловдив" проектът предвижда още 11 позиции, които касаят различни инфраструктурни обекти по линията Пловдив - Бургас. Общата дължина на линейния път в рамките на жп възел "Пловдив" е 37.5 км, уточни Илиев.
В рамките на града ще бъдат премахнати съществуващите прелези и ще се изградят нови надлези и подлези. Сред тях е комуникационно-транспортният пробив, който свързва бул. "Васил Априлов" с ул. "Димитър Талев" под Централна гара. Подземното преминаване под гарата ще е с дължина 900 метра.
Засега се предвижда съществуващият Бетонен мост да остане, но с реконструкция, която предвижда разширяване на хоризонталните габарити, уточни Илиев. "Влезли сме в комуникация с концесионера на Централна гара и ще имаме необходимото съдействие", каза още той.
"Във всички проекти на НКЖИ фигурира Пловдив. Градът е приятелски настроен към взимането на отговорни инвестиционни решения. Дружелюбното отношение в една община е много важно условие проектите да се случат", коментира Мария Чакърова.
В рамките на тази есен трябва да са готови планът за финансиране и идейният проект. Обръща се особено внимание на безопасността, което е свързано с обновяване на съпътстващата инфраструктура. Изгражда се нова система GSMR, оптичен кабел, нови централи за комуникация и т.н.
Разработва се и частично изменение на регулационния план в зоната на железния мост над Марица, който предстои да бъде демонтиран, а на негово място ще бъде изградено ново съоръжение. Успоредно с новия железен мост пък Община Пловдив планира строеж на мост за автомобилния транспорт.
Трите прелеза в междугарието Пловдив - гара "Филипово" ще бъдат премахнати и ще се изгради естакада. Линиите ще бъдат удвоени и ще се направи нова жп спирка в района на стадион "Пловдив". Прелезите след гара "Филипово" също ще бъдат премахнати.
Индикативната стойност на жп възел "Пловдив" ще е 321 млн. лв. без ДДС. Реалното строителство е заложено да започне по график през 2017 г.
С реализацията на проекта ще бъде създаден железен път, който дава възможност да се стига от Пловдив до Бургас за 1.45 часа, а от Пловдив до София - за 45-50 мин. Максималната скорост, която ще може да се развива по новите линии, е 160 км/ч.
Добави коментар