Дружбенци ядосани, отново не откриха пешеходния ескалатор за метрото
13:34, 23 авг 15
25
517
Шрифт:
Сагата с тунела е дълга. Още преди 4 години, когато беше изградена метростанцията на „Цариградското шосе“ хората от жилищен комплекс наблизо се оплакаха, че за да стигнат до метростанцията трябва да вървят през стръмна пътека забулена в храсти и висока трева.
Другият вариант за тях беше да сменят два автобуса за няколко спирки, което би им отнело около 30 минути, за да стигнат до метростанцията, която е на не повече от триста метра от домовете им.
Тогава от общината обещаха да изградят стълби и осветление, тъй като пътечката, през която хората ежедневно минаваха беше станала и ловно поле за местни джебчии, които вечер причакваха минаващите.
По-късно общинарте решиха, че по-удобно за хората ще е да има ескалатор. Общината кандидатства, спечели евросредства и проектът за тунел с вертикален пешеходен ескалатор (бел.авт. такъв има в подлеза на „Софийския университет), беше готов.
Въпреки това и до днес хората газят калта и се страхуват да се прибират по тъмно.
„Започнаха да изграждат тунела на 22- ри декември, а проекта е за 8 месеца. Вчера те изтекоха, а тунел още няма“, каза един от живущите в квартала.
„Вижте, всеки ден минаваме по една козя пътека, стръмна и неудобна. А да не говорим като завали какво се случва. Кал до коленете“, каза жена, която живее в един от крайните блокове в „Дружба“ и от дома си вижда метрото, но не го ползва, защото й е труднодостъпно.
В покрайнините на квартала отсечка от метрото е изградена наземно. Оказва се обаче, че е изградена прекалено близо до жилищните блокове.
„Абсурдно е. Чувам го денонощно през седем минути бучи, тропа, скърца. И вечер е стряскащо. Търпя шума, започнах да свиквам, а същевременно не мога да го ползвам, защото докато стигна до метростанцията, или ще си счупя крак по пътечката или ще пътувам един час с градски транспорт“, каза Георги Терзийски.
Той обясни, че със съседите си вече са загубили вяра, че някой ще ги чуе.
„Ще пуснат тунела добре. Ами като слезем от новия модерен и лъсква ескалатор знаете ли къде попадаме? Ей тук, в калта и пак докато си стигнем до домовете, пак ще газим калта и ще ходим в тъмницата“, каза той.
Затова хората искат общната да помисли и за изграждането на поне две пешеходни алеи, които да свързват тунела с асфалтираните улици.
Днес с дружбенци се срещнаха представители на районната организация на БСП, които започват подписка с искане да бъдат направени почасови билети за наземен градски транспорт и метро. В нея се подписаха десетки.
От своя страна социалистите се бяха подготвили с почерпка, червена лента и плакат, който поставиха в полето, което свързва квартала с метрото. Плакатът беше за символичното откриване на бул. “Бойко Борисов“.
Добави коментар