КЗП предупреждава за нелоялна търговия с ученическите стоки
11:00, 13 сеп 15
25
641
Шрифт:
Търговците неправомерно са съкращавали срока за връщане на онлайн покупка от 14 на 7 дни. Някои от доставчиците са посочили период от 30 дни за възстановяване на заплатена сума в случай на отказ от сделката, докато според Закона за защита на потребителите той е до 14 дни.
Други констатирани нарушения са отсъствието на информация, че потребителят не може да се откаже от поръчката или при какви обстоятелствата губи това право, както и липсата на напомняне за наличието на законова гаранция за съответствие на стоката с договора за продажба.
В началото на учебната година Комисията за защита на потребителите проверява всички търговски обекти, в които се предлагат стоки за учениците - учебни пособия и тетрадки, бележници, химикали, раници, дрехи и други стоки.
При проверките в търговските обекти са регистрирани отделни случаи, в които е липсвала информация за производителя на даден артикул. Инспекторите следят и за безопасността на облеклата и обувките за учениците, като и за предоставянето на пълна и вярна информация на български език за произхода, вида и основните характеристики на продуктите, за ясното обозначаване на цените и условията, при които се продават артикули в промоция, каза Маргаритов.
При обявяването на промоции купувачите трябва да обръщат внимание дали не става въпрос за заблуждаваща практика на търговеца, тъй като е възможно същите стоки, без да са комбинирани в комплект, да бъдат намерени на по-добри цени.
„Обикновено търговците разчитат в такъв период и на това, че настроението е по-приповдигнато”, предупреди Маргаритов. Той отбеляза, че има случаи, когато малко преди обявяването на промоциите търговците вдигат цените на стоките и след това представят процента за намаление като по-голям, отколкото би трябвало да бъде.
Добави коментар