В ЦИК са регистрирани повече агитиращи "за" електронното гласуване, отколкото "против"

23:30, 15 сеп 15 / Политика 25 769 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Партиите и инициативните комитети, които са се регистрирали в Централната избирателна комисия (ЦИК) и агитират „за” референдума за електронното гласуване, са повече от тези, които са против. Това стана ясно ден след последния срок за внасяне на заявленията.

Според ЦИК с „да” ще агитират 22 партии и коалиции и 5 инициативни комитета, а с „не” – 5 партии и 10 комитета.

Вписаните инициативни комитети като защитници на електронното гласуване са с представители: Мануела Малеева, Йоана Ванкова, Цветелина Попова, Борислава Стоянова и Победа Кирилова. От партиите това са ГЕРБ, Реформаторския блок, АБВ, Зелените, Глас Народен, РЗС, ДЕОС, Българска социалдемократическа партия, Радикалдемократическа партия, Нова алтернатива, Обединени земеделци, Български демократически форум, Българския партия либерали, Социалистическа партия български път, партия Бургас, Движение "Демократично действие", партия Възраждане, Новото време, Новите лидери, Кауза България, Българска нова демокрация, Движение 21.

Коалициите и партиите, които са срещу електронното гласуване, са Атака, Движение за радикална промяна Българска пролет на Велизар Енчев, Движение Напред България, Движение Европейска интеграция и Партията на българските жени, която преди бе в състава на НДСВ.

Инициативните комитети, които са застъпници на противната теза, се представляват от Цоло Линков, Цветелина Попова, Фани Флоридова, Павла Цветкова, Радослав Маринов, Нестор Мильов , Митка Ангелова, Ивайло Петров и Емил Иванов, както и Гражданско общество срещу манупулацията "електронно гласуване".

Тези, които защитават провеждането на електронно гласуване в повечето случаи посочват мотивите, че то ще улесни вота и ще увеличи самите гласуващи. Според противниковите аргументи, онлайн гласуването би застрашило тайната на вота.

Всички участващи в агитационната кампания, които са събрали необходимите подписи и не са се явявали на избори, на които са получили над 1% подкрепа, ще ползват медийни пакети в размер на 40 000 лева. Това е определено в Изборния кодекс. Тези средства са предназначени за популяризиране на позицията им.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама