"Спаси София": Институциите в България имат фетиш към хартията
21:58, 29 ное 15
25
871
Шрифт:
„Спаси София“ е гражданска интернет инициатива, имаща за цел да идентифицира проблемите на София и да предложи адекватни решения за тяхното отстраняване. Хубавото е, че благодарение на упоритостта си печелят част от битките срещу нелогичните инфраструктурни решения в столицата, зле изглеждащите спирки, нефункционалните станции на метрото.
„Спаси София” отдавна предлага в градския транспорт да се въведе електронна система, която да доведе до интегрирана билетна система. Това ще позволи на пътниците за използват един билет, когато им се налага да се прикачат. Според Гергин Борисов това ще доведе до по-богата палитра от карти за градския транспорт, но в никакъв случай пътниците няма да могат да злоупотребяват.
Като изложители в конкурса от сдружението споделиха с присъстващите солидния си опит в борбата за електронна община. Изводът на Гергин Борисов е, че „българските институции очевидно имат фетиш към хартията“.
„В общината липва всякакво желание да се предоставят данни, касаещи живота в града. Институциите сякаш не го разбират. Пример е последното мобилно приложение на Центъра за градска мобилност. Гергин Борисов разказа за многото им опити да убедят общината да улеснят гражданите като подобрят мобилното приложение, за да може във всеки момент да се провери къде точно се намира рейсът или трамваят, който чакате на някоя спирка.
„Когато се обадихме в общината с това предложение от там казаха: „Категорично не може да стане. GPS данните на колите на градския транспорт са поверителна информация“. Това щеше просто да е смешно, ако не беше толкова тъжно“, добави Борисов.
„Настоявахме да такъв регистър на тротоарното права – не го получихме. Електронното издаване на карти за градския транспорт се бави повече от 10 години. От общината явно никога не са чували, че съществува такова нещо“, добавиха от сдружението.
Добави коментар