Комисията за защита на потребителя смъмри два телекома
13:27, 18 яну 16
25
404
Шрифт:
Единият от операторите е отказал разтрогване на договорните отношения, ако клиентът му не подаде заявлението за прекратяване в обекта, в който го е сключил. Подобна уговорка обаче няма в условията на оператора при сключване на договора.
Другият телеком пък принуждава потребителите да отправят предизвестие за прекратяването на контракта. Независимо от обстотелството, че общите условия на дружеството допускат писменото предизвестие да бъде подадено, както по образец, така и в свободна форма, на практика търговецът изисква от абоната си да попълни бланка.
Освен това заявлението трябва да се подаде точно месец преди изтичането на договора. В противен случай той не се прекратява.
От КЗП отчитат, че с тези си действия двата телекома неоснователно създават трудности на потребителите и прилагат нелоялни търговски практики.
В случай че съдът потвърди решенията на контролния орган, потърпевшите от действието на тези практики могат да претендират за обезщетения по съдебен ред.
Добави коментар