Пациенти ще се оплакват, но и ще хвалят системата в онлайн платформа

15:36, 25 апр 16 25 338 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Пациентите ще споделят мнението си за здравеопазването в онлайн платформа. Националната пациентска организация ще събира не само сигнали за злоупотреби, но и похвали за добрите лекари и болници.

Целта е хората да не показват единствено неудовлетворението си от здравната система, но да се популяризират и добрите практики. Пациентите ще имат лесен достъп до всички здравни институции, когато им потрябва консултация или помощ, пише redmedia.bg.

Информацията в платформата ще бъде публична. Тя ще се предоставяна в резюме, но без имената на хората, които са подали сигнала. Няма да има достъп и до приложената документация по подадените жалби и сигнали, уточняват от организацията.

Българският пациент все повече се оплаква от лекарски грешки, излишно размотаване или некачествено лечение, каза зам.-председателят на Българската асоциация за закрила на пациентите (БАЗП) Анна Илиева. По нейните думи над 4 хил. души годишно подават различни сигнали до неправителствените организации и здравните институции, но броят им е доста малък на фона на останалите европейски държави.

"Пациентът очаква нарушението, за което сигнализира, да бъде установено, а виновните лекари или болници да бъдат наказани. Когато въпреки това за системата няма видим ефект, а качеството продължава да е на същото ниво, хората спират да се жалват", обясни Илиева.

Липсва национална система за обезщетение на пациентите, което е другия голям пропуск на здравеопазването ни, според председателя на БАЗП Пламен Таушанов. Той каза, че става дума за фонд, който да подпомага терапията на пациенти, пострадали при лекарски грешки, или пък да поема евентуални разходи за допълнително лечение заради влошаване на състоянието.

България е на последните места в Европа по достъпност на медицинската помощ, отбеляза от своя страна председателят на Националната пациентска организация д-р Станимир Хасърджиев. По неговите думи българинът вади от джоба си над 50% от разходите за здраве и не винаги получава всички услуги в пълния обем и според разписаните европейски алгоритми.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама