КЗК глоби “Лидл” с 1.8 млн. лв.
17:11, 26 апр 16
25
513
Шрифт:
Комисията е установила проблем в рекламната кампания с мотото “Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl”. Според КЗК тя е с подвеждащи и непълни условия, а от страна на организатора на кампанията се демонстрира непоследователност в поведението, що се касае до обявяване на основни параметри на предложението като срок на кампанията, механизъм на участие в нея и други.
“Съгласно представените Общи условия на кампанията, същата се провежда на два етапа, като при всеки един от тях има съществени разлики по отношение механизъм на участие (с или без покупка) и видове награди, които се дават при печалба. Предвид обстоятелството, че посланието “Спечели 366 дни безплатно пазаруване” е комуникирано през целия период на кампанията и във всички рекламни материали, то същото може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави от него, е за възможността да бъде спечелена голямата награда по време на цялата кампания, докато в действителност същата може да бъде спечелена само във втория етап на кампанията. Липсата на съществено условие във всички материали, комуникиращи кампанията, относно механизма за включване в същата е от естеството за доведе до объркване от страна на потребителя и оттам до невъзможност да направи обоснован търговски избор”, пишат в своето становище от комисията.
От компанията все още не са отговорили на обвиненията, но може да се очаква, че ще обжалват глобата.
Последни новини

Най-новите продукти на Apple – скоро в А1
18:28, 10 сеп 25 / А1
А1 първа в България предлага на своите клиенти възможност за следене на средна скорост в реално време
16:56, 10 сеп 25 / А1
A1 празнува 30 години с нови тарифни планове за повече свобода и забавление
18:59, 04 сеп 25 / А1
Добави коментар