КЗК глоби ЕМАГ, “Хеликон” и “Колибри” с общо 4.9 млн. лв.
19:37, 26 май 16
25
871
Шрифт:
КЗК е открила нарушения в три рекламни кампании на ЕМАГ - „Черен петък“ (28.11.2014 г.), „Emag – Най - лесния начин да поръчаш – Най - сигурния начин на доставка - Милиони начини да се зарадваш” (03. - 24.11.2014 г.) и „Две години eMag.bg” (08.12.2014 г.)
Заради кампаниите „Черен петък“ (28.11.2014 г.), „Революция на цените“ (17-19.02.2015 г.), „Crazy days“ (19-21.05.2015 г.) и „Ловци на намаления“ (14-16.07.2015 г.) е глобена и “Хеликон” АД”, както и “Колибри” АД. Те са провеждали кампаниите си съвместно с “Данте Интернешънъл” СА - компанията зад ЕМАГ.
Имуществените санкции за “Хеликон” и “Колибри” са в размер на 281 552 лева и 17 220 лева съответно. Останалата част от глобата - 4 657 779 лв., е наложена на ЕМАГ.
Комисията твърди, че поведението на „Данте Интернешънъл“ СА и издателствата в посочените рекламни кампании има заблуждаващ характер за крайните цени на определени промоционални продукти за начина на тяхното формиране и представяне.
В сигнала си до КЗК от „Сторе ЕООД“ твърдят, че потребителите се въвеждат в заблуждение за намалените цени на продуктите с различни послания. Според дружеството в кампанията „Черен петък“ цените на продуктите в този ден са предварително завишени, а след това намалени с отстъпка до 70%. Книгите пък били на стандартни цени.
Пълното решение може да видите ТУК.
Добави коментар