Борисов оправил екологията и климата, рухнали при социализма
13:13, 16 юни 16 / Политика
25
501
Шрифт:
Премиерът обясни, че кохезионната политика е много важна за страната ни, тъй като е помогнала на българите да усетят видимо членството ни в ЕС. Борисов изрази и пълната си подкрепа към еврокомисаря Корина Крецу да не се пипат кохезионните фондове и да се убедят страните-донори да не свиват средствата, като предупреди, че опасността това да се случи е реална.
Здраве, плажове и реки - преди и сега
Помните ли какви бяха реките и плажовете на България?“, попита Борисов и припомни, че сега страната ни има вече 37 пречиствателни станции. „И когато се дава за пример бившата социалистическа България, колко мощна икономика е имала, си задаваме реторично въпроса – защо най-важното за хората, чистота и екологията, не е правено?“
„Сега, когато констатираме, че българите сме най-болни в Европа, то не е учудващо - храната, въздуха, водата, какви са били?“, отново попита премиера и припомни, че доскоро част от София не е имала водоснабдяване и канализация. Той заяви, че сега „благодарение на солидарността и националния бюджет“ България има 2400 км. водоснабдителни и канализационни инсталации.
Борисов е категоричен, че изградените пречиствателни станции правят нашето море и реки чисти, което е „огромна помощ за екологията, за здравето и за всички европейци - „тези пари не са дадени само на България, те са за цяла Европа“.
Инфраструктурата
„Да, метрото си е само за софиянци и гости, но то щади ли екологията? След една година и половина 500 хил. души на ден ще го ползват, сложете 500 хил. коли с техните изгорели газове, това не е ли полза пак на климата и на това, кеото в Париж се договорихме да щадим климата?“, заяви Борисов и допълни как „довчера имаше бури и градушки в Бългрия, когато имаше един умерен климат и изведнъж минава 40 градуса - потопи в Германия, потопи във Франция, потопи в Америка, къде ли не“.
По думите на премиера климатичните опасности са били неглижирани в другите части на света, но не и в Европа и вече всички държави са принудени да мислят как да пощадят климата.
Магистралите от София до Азия
Борисов се върна и към любимата си тема за магистралите, като отбеляза, че те са създали толкова работни места, че градовете вече се задъхват.
“Магистралите и жп линиите, те така са направени, че да свързват София с Азия - това са "Тракия" и "Марица"; София с Черно море, това е "Тракия", там през нашите пристанища, където искат могат да отидат; София - Белград, връзката ни с Европа; "Струма", която след „Люлин“ е най-натоварената и предоставя най-големия обмен с пристанищата от Солун”, показа знанията си по география премиерът и допълни, че „жп линиите, които се подменят, за Азия, за Бургас, които дублират магистралите, също дават огромен тласък на икономиката и инвестициите”.
„С мен се шегуваха преди години, че асфалт не се яде, но се оказва, че там, където минат магистрали и жп линии, след една година вече има бензиностанции, след две – заводи, това е фактът“, похвали се Борисов.
Още от „Политика“

Радев безочливо гази Конституцията, отказа да покани ДПС-Ново начало на консултации
18:13, 10 дек 24 /
Цветан Цветанов със срещи във Вашингтон
15:32, 05 дек 24 /
Само лоялност към Борисов не стига, силно "тежи" парафът на Пеевски
13:22, 25 ное 24 /
Цветанов с призив към свободните избиратели: Излезте и гласувайте
21:34, 16 сеп 24 /Последни новини

А1 и НАПГ зарадваха близо 300 деца от приемни семейства с нови раници и учебни помагала за старта на учебната година
17:50, 15 сеп 25 / А1
По случай своя 30-годишен юбилей А1 раздава 333 предметни награди в „Колелото на съдбата“, сред които 3 автомобила
17:44, 15 сеп 25 / А1
А1 приема предварителни поръчки за най-новите продукти на Apple
20:34, 12 сеп 25 / А1
Добави коментар