Учител от Шумен свързва компютърните технологии с изкуството и живота
15:45, 19 юни 16
25
1017
Шрифт:
Той е от 8 години в училището, от 2 години ръководи и школа по уеб програмиране, дизайн, компютърна анимация и графика. В извънкласните дейности, децата се готвят за участие в състезания, като изпълняват стъпка по стъпка проекти по конкретни теми. Целта е да виждат истинския смисъл на технологиите, свързвайки компютъра със знанията по другите предмети.
„Децата учат теорията чрез действия. Например правихме пиано от различни плодове, лампа от домашен пластелин, която светва и изгасва след пляскане или докосване.
Миналото лято сложихме домакинско фолио по стъпалата на училището, което е електропроводимо и като качваш стъпалата, те свирят. Цялото училище се изреди да подскача по стълбите”, припомня си сега Ангел. Според него технологиите много лесно се свързват и с изкуството. Стари играчки могат да се превърнат в уред за рисуване и с получените компютърните графики да се направи изложба.
Информационните технологии трябва да провокират логическо, аналитично и творческо мислене, да помогнат да се развият изчислителни умения и възможности за боравене с техника.
„В часовете учениците работят като в истинска фирма - имат идея, доразвиват я с колеги, правят скици и чертежи. Моделираме и накрая програмираме. В школата обстановката е по-неформална. Слушат музика докато работят, дори не са на чиновете, а просто седят с лаптопите върху раниците си на пода”, разказва преподавателят.
Той учи децата и да представят проектите си, да могат да говорят за идеите си. Държи всяко домашно да се защитава пред съучениците. Това ги подготвя за реална работна ситуация след години, смята Ангелов.
Като педагог той се възхищава на учители, които карат децата да мислят по нестандартен начин, който ще им бъде наистина полезен в живота.
Учителят, който успява да приложи технологиите за разрешаването на някакъв проблем е най-добрият преподавател, отсича Ангелов. И разказва историята за свой колега от Индия, който преподавал в хангар и с радиостанция, измислена от него, излъчвал уроците си в ефира. А децата, намиращи се на стотици километри от училището, слушали „часа” по радиото. Това са технологиите, те трябва да улесняват и подобрят живота ни, категоричен е младият учител.
Признава, че е станал учител благодарение на Бисерка Йовчева. „Преподавателският плам, който тя има, запали и мен и съм й изключително благодарен за това”, споделя той.
Професията е и наследствена - баща му, майка му, сестра му и съпругата му също са учители. „Във фамилията ни това като че ли е заложено и на мен ми трябваше много малко за да се запаля към учителстването. Огънят обаче го поддържат децата”, категоричен е младият преподавател.
Той не се чувства като човек с мисия или по-специален, а смята че просто си гледа работата. Доволен е, че поддържа връзка със стотиците деца, преминали през часовете и школата му. Негови бивши ученици, които вече са студенти, му се обаждат почти всеки ден, работят по общи проекти и дори ходят заедно на почивка.
Ангелов е завършил социална педагогика в Шуменския университет (ШУ), после Военния университет - специалност „Компютърни системи и технологии” и има педагогическа квалификация от ШУ. Въпреки солидното образование, докато стигне до училището обаче е работил и като пазач, сервитьор, служител във фирма за химикали и какво ли още не .
Сега защитава докторска програма към Пловдивския университет, преподава във Варненския свободен университет и в Департамента за повишаване на квалификацията на учителите във Варна. Води допълнително курсове за учители, за компании като Майкрософт и др.
Миналата година учителят по информатика получи и международно признание за работата си. Той бе избран от софтуерната компания Майкрософт за иновативен преподавател на 2015 година, заради постиженията му в използването на информационните технологии в образователния процес.
Макар че има доста предложения за работа от чужбина, засега не планира преместване в друга държава.
„Най-атрактивните оферти са от Канада и Англия, но първо трябва да си довърша докторантурата, споделя 40-годишният преподавател. Той е на мнение, че през 6-7 години човек трябва да сменя работното си място, иначе влиза в някаква рутина и дейността му става неефективна. Засега обаче не планира да сменя работата си, иска да остане в училище, защото тук има голяма свобода и никой не му казва как да преподава премета си.
Ангелов пътува много, съчетавайки работата с почивката. В различни градове на страната води курсове в детски градини и училища. Често е и в чужбина – последното му пътуване било до Будапеща на форума за иновативни учители на Майкрософт, където е бил в журито. Преди това пък ходил до Брюксел на обучение за електронна безопасност. През лятото ще бъде в университет в Ирландия с колеги, където ще ги учат как да въвеждат нови технологии в различните предмети. За съжаление от много работа обаче почти не му остава време да разглежда забележителностите като турист.
В свободното си време обича да чете. Въпреки, че е фен на новите технологии не харесва електронните четци, обича „старите” хартиени издания и на нощното му шкафче винаги има интересна книга.
Добави коментар