Великотърновският университет предприема нови мерки за оптимизиране на разходите

16:17, 27 юни 16 25 643 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Ректорът на ВТУ проф. Христо Бонджолов  и заместник-ректорът по учебната дейност проф. Стоян Буров, информираха членовете на Академичния съвет за предприемане на нови мерки за оптимизиране на разходите и структурата на Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“. 

На първо място ще бъде оптимизиран броят на заместник-ректорите и намаляването им от 4 на 3. Пенсиониране на всички хабилитирани преподаватели, навършили възрастта по чл. 328, ал. 1, т. 10 от Кодекса на труда. Ще бъдат пенсионирани 10 хабилитирани преподаватели.  Предстои пенсиониране  на 6 преподавателски кадри (асистентски състав) и  освобождаването на 20 преподавателски кадри.

Ще бъдат пенсионирани 20 човека - административен и помощен персонал, придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст. Съкращават се 16 длъжности. Ще бъдат обединени  отдел „Евроинтеграция и мобилност“ и отдел „Международно и вътрешно сътрудничество“.  

От ръководството на университета съобщават, че ще бъдат предприети и други мерки за ограничаване и съкращаване на разходите: – мораториум върху откриване на нови щатове за служители; – ограничаване на командировките в чужбина (намаление с 1/3); – ограничаване на командировките в страната (намаление с 1/3); – спиране на командировките по преките договори – за 3 месеца; – намаляване на разходите, свързани с Издателския план на ВТУ за 2016 г.; – мораториум върху творческите отпуски (от 01.09.2016 г.); – създаване на единно обслужване на учебното състояние на студентите чрез така нар. фронт офис, считано от учебната 2017 – 2018 г.; – преглед на специалностите и окрупняване или закриване на определени специалности с нисък рейтинг или с нисък интерес от страна на кандидатите.

Предстои да бъде развит Филиалът във Враца (стартиране на процедура за акредитация на нови направления) и да бъдат пренасочвани  определени специалности само към Филиала.

 Във връзка с оптимизиране на разходите във ВТУ, Академичният съвет е решил да проведе среща и с Община Велико Търново за обсъждане на възможности за ползване на данъчни облекчения за ВТУ. 

Конкретните мерки и действия, свързани с частта „оптимизиране броя на заместник-ректорите“, „съкращаване на длъжности“ и други, подлежат на окончателно утвърждаване от Академичния съвет на 18 юли 2016 г. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама