Две варненски болници имат устройства за идентифициране с пръстов отпечатък
15:41, 27 авг 16
25
382
Шрифт:
За пореден път д-р Шарков увери, че системата не пази дактилоскопични линии и никой не трябва да се притеснява, че може да бъде направена злоупотреба с личните му данни. Регистрацията с устройството отнема най-много около минута. Системата гарантира възможността пациентът да контролира за какво се използват средствата, които той внася в НЗОК като здравни вноски, обясни зам.-министърът.
„Смисълът, по който се ползваше личната карта и начинът, по който се ползва пръстът за идентификация, е един и същи. Разликата е в това, че нито една болница няма да ви върне, защото сте си забравили документа. Този номер го носите винаги със себе си и на вас не ви струва нищо. Когато си сменяте личната карта, това не е свързано с уникалния ви идентификационен номер в НЗОК", посочи зам.-министърът, цитиран от Moreto.net.
Гергана Ненчовска, която е шеф на ИТ дирекцията в НЗОКq сподели, че до момента при тестовия период са се откроили няколко проблема, по които вече се работи. „Интерфейсът, който беше разработен, ще бъде подобрен, така че болничните регистратори да могат автоматично да регистрират пациентq без да е необходимо да се връщат на първия екран, ако пациентът има проблем със сканиране на пръста заради треперене на ръка, потна е и т.н. Известни затруднения създаваше и краткото време, през което апаратът даваше възможност да се сканира пръстът. Увеличено е двойно. В малките болници се натъкнахме на по-стара техника. Направихме системата така, че да може да работи и със старите операционни системи. Хората, които нямат горни крайници, влизат в медицинските изключения, които могат да бъдат временни и постоянни. Взимат се под внимание и техническите изключения като токов удар или друг проблем. Удостоверяването става със системата за личните карти", каза още ИТ специалистът.
Подуправителят на НЗОК Иванка Кръстева увери, че досиетата на пациентите няма как да се загубят при технически проблем в лечебното заведение. „В момента на регистрация данните постъпват в НЗОК. Взети са мерки тези данни да бъдат съхранени. При технически неизправности сме направили организация в РЗОК да има дежурни служители, които ще бъдат методологически помощници на лечебните заведения. За болниците ще е важно да окажат медицинската помощ на пациента. Няма да е важно първоначалното верифициране на този уникален идентификационен код. Ако имат проблем, трябва да сигнализират РЗОК, при което да дойде служител, който да установи на място за какъв случай се касае и че пациентът е хоспитализиран по правилата. Препоръчвам на всички лечебни заведения да не си позволяват незаконни действия. По-добре при проблем да вдигнат телефона и да се обадят в РЗОК, отколкото да извършат престъпление. Първо лекуваме хората и не допускаме това да им придвижим пръстчето до устройството или обратно", каза Кръстева.
Добави коментар