Работници на БДЖ заплашват с протестни действия заради мизерните условия на труд
21:18, 29 яну 17
25
425
Шрифт:
На този етап стачка на работниците от железницата не се очаква, протест обаче може да има съвсем скоро.
Служителите на БДЖ са много демотивирани, не само заради ниското си заплащане, а и заради условията, които железницата им предлага докато изпълняват професионалните си задължения, съобщава bTV.
Минус 15 градуса, лед, сняг и работа на открито - така протича нощната смяна на екипировъчния канал в депо София, където механиците подготвят локомотивите за следващия им курс.
Да работиш поне на завет, без да те духа вятър и да имаш здрава униформа са екстри, за които мнозина в БДЖ мечтаят. "Условията наподобяват каторга", споделя машинистът Димитър Димитров.
Мястото, където механиците изчакват следващия локомотив, е барака от ламарини, изолирана с кашони.
Офисът на механиците, които са на смяна е от стар, изоставен товарен контейнер. Там условията също са лоши, но пък поне е малко по-топло.
Мизерия е и вътре в локомотивите. Често водачите на влаковете работят в машини, пълни със сняг, а това понякога е опасно, защото намокри ли се машинното отделение, вероятността от късо съединение и пожар става голяма.
Картината 60-та и 70-та е била малко по-добра, признава машинистът Димитър Димитров и допълва, че ръководството не трябвада се чуди защо хората напускат.
Ръководството на БДЖ не може да реши проблема. Причината - огромните задължения, които железницата изплаща, стопират инвестицията в подобряването на условията на труд.
"Практически сме с вързани ръце. Без намеса на държавата и то категорична намеса за погасяване на задълженията на железницата, няма как този въпрос да бъде решен”, признава изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров.
За ремонт на депата са необходими между 5 и 10 милиона лева. Засега парите липсват.
При същите условия работят и служители на БДЖ в депата Горна Оряховица, Варна, Пловдив, Димитровград, казват от синдикат "Подкрепа".
Добави коментар