Сагата с временното изпълнение на линиите 1 и 66 от градския транспорт на Пловдив продължава да се заплита. Върховният административен съд окончателно отряза жалбата на „Хеброс бус“ срещу даването на двете автобусни линии на „Автотранс Чолаков“ и „Алмус бус“ през 2015 година. В момента двете линии се изпълняват именно от „Хеброс бус“ на Веселин Дошков. Но това решение дойде, след като областният управител стъпи на решение на Административния съд под тепетата и даде двата маршрута на Дошков.
Сега обаче висшите магистрати са отменили решението на пловдивския съд. Според ВАС областният управител през 2015 година правилно е подписал временен договор с компаниите „Автотранс Чолаков“ и „Алмус бус“ за обслужването на двете линии. Тогава със своя заповед губернаторът даде маршрутите за 1 година или до провеждане на обществена поръчка за постоянен превозвач по двете линии.
Претенциите на „Хеброс бус“ бяха, че двете линии, които бяха спечелени от подизпълнител, но след това дадени на подизпълнителя „Грация“. След като въпросната фирма фалира, Дошков претендираше, че той е титулярът по договора и трябва да бъдат дадени на основния изпълнител. Според ВАС обаче в договора е било изрично написано, че линия 1 и 66 ще се изпълняват от подизпълнител. След като той се е оттеглил, това не означава, че те принадлежат на „Хеброс бус“. Той не може да ги вземе, тъй по този начин се нарушава целостта на договора.
Решението на ВАС е окончателно, а „Хеброс бус“ трябва да заплати над 2300 лева разходи по делото. Припомняме, че в момента тече обжалването за големия конкурс за 13 линии от градския транспорт, в което число влизат и въпросните два маршрута. До края на годината трябва да бъдат избрани превозвачи по линиите № 1, 66, 7, 15, 29, 37, 222, 6, 18, 99, 16, 44 и 116. Те се обслужват в момента от фирмите "Хеброс бус", "Автотранс Чолаков" и "Мери Транс“. Според експерти, сега кметът трябва да поиска от областният управител спешна мярка за предоговаряне на линиите.
Добави коментар