Притеснения, че концесията за велосипеди под наем и рекламни елементи, която общината възложи на сдружение "София байкс", може да не работи и в двете си части изрази общинският съветник от БСП Милка Христова. На днешното си заседание Столичният общински съвет гласува създаването на к омитет за наблюдение на концесията. Нейният състав повтаря екипа на комисията, провела процедурата по избор на концесионер.
"Концесията се състои от две части - реклама и велосипеди под наем. Още когато решихме да открием такава процедура, заявихме, че двете й части не са балансирани.Рекламата е по-апетитната част, защото концесионерът си осигурява 150 места за реклама на централни места в София за 8 години напред. Моите страхове са, че рекламата ще работи, а велосипедите няма да въртят под предлог, че никой не иска тази услуга ", коментира пред Topnowini.bg Христова и допълни, че тя лично ще се ангажира това да не се случи.
На въпроса откъде е дошла идеята в концесията да има и компонент реклама, Милка Христова отговори, че рекламата е начин да се осигурят средства за велосипедите.
"Ако влезем в законите на световната конспирация, бих казала, че рекламата са тлъстите дробчета и някой чрез велосипедите на практика си осигури възможността да ги ползва без конкурс 8 години. Иначе заявената обществена цел е да се опитаме да въведем велосипедите, да научим софиянци да ползват този вид услуга, за да решим до голяма степен и проблема със задръстванията, с паркирането, с чистотата на въздуха".
Според договора за концесията на велосипедите, които "София байкс" ще отдава под наем, ще бъдат поставени реклами, а самите стоянки ще служат и като рекламни обекти.
Необходимите средства за изграждане на велостоянките и за поддържане на велосистемата концесионерът ще акумулира чрез използване на рекламните табла.
Милка Христова не си спомня имало ли е анализ на интереса на софиянци към услугата велосипеди под наем. Това е бил и един от мотивите на групата съветници на БСП против варианта на концесия и особено разпределянето на велостоянките в центъра на София.
"Първо,София няма велотрасета. Говори се за "споделено пространство", тоест да караш колело между колите и автобусите и то в най-натоварените булеварди. Смятам, че тези велогардероби трябва да бъдат например в Борисовата градина, в Софийския университет, в Студентски град, където има много млади хора и където има по-безопасни трасета", каза съветничката и допълни, че к онцесионният договор е разписал мястото на стоянките основно по централните булеварди - "Евлоги Георгиев", "Витоша", "Граф Игнатиев, "Дондуков", т.е. там, където трудно може да се кара колело.
Концесионерът "София байкс" ще трябва да осигури до 400 велосипеда на 33 стоянки. Срокът на договора е 8 години, а размерът на предвидените плащания, които концесионерът ще получи от Столичната община, са общо 700 хил. евро. От своя страна инвестициите, които "София байкс" трябва да направи в системата, са 1.49 млн. евро.
Столичната община обяви конкурса за избор на концесионер през пролетта на 2016 г., на който се явиха 4 кандидата - обединенията "Вело Арчър София", "Собайк", "София байкс" и "Метрополис груп", като сдружение "София байкс" събра най-много точки.
Столичната община трябва да сключи договора за концесията до 3 месеца.
Добави коментар