Това стана ясно днес от изявление на Европейската комисия, която изисква от трите интернет гиганта да представят решения срещу онлайн измамите, съобщоха от БГНЕС.
На първо място, сайтовете ще трябва да се изяснят своите "условия за ползване", така че да подобрят защитата на потребителите си от измами. На практика това означава, че социалните мрежи "няма да могат да изискват от потребителите да се откажат от задължителни права", а спонсорираното съдържание ще трябва да бъде направено лесно разпознаваемо.
Освен това ЕС нареди на социалните платформи да изтрият всякакви публикации с измамно съдържание, които могат да подведат потребителите. Такива са: измамите, включващи плащания от потребителя, капаните, свързани с "безплатни абонаменти", фалшивите промоции от типа "спечели нов смартфон за 1 евро", както и маркетинговите кампании на продукти фалшификати.
ЕС заяви, че се е срещнал с представители и на трите компании и им е предоставил едномесечен срок, в който те да представят работещи решения в съответствие с регулаторната рамка на Съюза. В противен случай „Фейсбук”, „Туитър” и „Гугъл” ще рискуват да бъдат повдигнати обвинения срещу тях.
Добави коментар