На 23 и 28 март Софийската филхармония кани на два концерта с участието на Жан-Бернар Помие, пианистът и диригент, чиято световна кариера получава своя тласък именно в България и който повече от половин век неизменно внася европейско равнище и дух в концертите на Софийската филхармония.
Той е един от най-младите лауреати на втора награда в конкурса „Чайковски”, Дългогодишното му сценично партньорство с Караян и Берлинска филхармония и с диригенти като Хайтинк, Булез, Мазур, Мути, Мета, Ратъл и мн. други са едновременно атестат за неговото възхитително майсторство и индивидуалност, и най-добрата школа за бъдещата му диригентска кариера.
Ще го видим и в двете му, еднакво значими роли, на концертния подиум - като диригент, и като пианист.
На 23 март от 19 ч. в зала „България” в традиционния мартенски концерт на Софийската филхармония, посветен на Месеца на франкофонията и под патронажа на Министъра на външните работи на Република България ще чуем една изцяло френска програма. Тя е реверанс към огромното място на френската музика от ХХ в. в световната култура.
Произведеният на Франсис Пуленк, Сезар Франк и Морис Равел ще прозвучат под палката на Маестро Помие, но също и под неговите пръсти като солист, заедно с друга френска звезда на клавирното изкуство - Стефан де Мей. Наричат де Мей „роден пианист”. След множество награди на престижни конкурси в Италия, Испания, Австрия, Гърция, САЩ, Холандия, името му стои и на афишите на големи музикални фестивали. Преподава пиано и камерна музика в Кралската академия в Лиеж, в Консерваторията в Ротердам и в още няколко от най-престижните музикални академии на Европа. Той предизвиква възторга на публиката с умението си да споделя страстта си, деликатното си и умно свирене, своята чувствителна индивидуалност и умението да установява незабавен контакт със слушателя.
На 28 март, от 19 ч. в Камерна зала „България” Помие, за чийто интеграл от сонатите на Бетовен пресата единодушно твърди „Духът на Бетовен се е вселил в него”, ще изпълни три от най-брилянтните бетовенови сонати - № 25, наричана още „Кукувицата”, № 26, често наричана „Прощална” и 23, неповторимата „Апасионата”.
Две музикални събития, които правят чест на всяка европейска зала!
Добави коментар