В Министерството на регионалното развитие и благоустройството беше подписан договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Проект „Съвместни инициативи за промоция на трансграничния регион България - Турция като атрактивна туристическа дестинация – JOINT TOUR“, който ще се финансира по Програмата за трансгранично сътрудничество Интеррег - ИПП България - Турция 2014-2020 г. по линия на Инструмента за предприсъединителна помощ, съобщиха от Министерството на туризма, предаде БГНЕС.
Проектът ще се изпълнява съвместно от Министерството на туризма, Бургаската регионална туристическа асоциация (водещ партньор) и Дирекция по култура и туризъм – Къркларели. Той е на обща стойност 106 064,85 евро (207 444,81 лв.), от които 85% се осигуряват по линия на Инструмента за предприсъединителна помощ (90 155,11 евро), а националното съфинансиране от 15% (15 909,74 евро) се осигурява от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Бюджетът на Министерството на туризма в проекта е на стойност 30 004,50 евро (58 683,70 лв.). Срокът на изпълнение на проектните дейности е 15 месеца.
Проектът цели повишаване на възможностите за използване на туристическия потенциал на целевата трансгранична територия чрез промоционални дейности и реклама на ресурсите и на възможностите за туризъм в дестинацията. Той ще способства за подобряване на трансграничното сътрудничество чрез развитие на обща дестинация и съвместни туристически продукти, промоция на регионален имидж и ефективен маркетинг. Резултатите от проекта са насочени още към подобряване на достъпа до туристическа информация в трансграничния регион и за повишаване на осведомеността за трансграничната дестинация Бургас-Хасково-Ямбол-Къркларели-Одрин.
Дейностите по проекта предвиждат: 1) Разработване и промоция на два интегрирани трансгранични туристически продукта; 2) Разработване на съвместен план за действие за промоция на трансграничния регион като туристическа дестинация; 3) Провеждане на съвместна кампания за популяризиране – разработване на рекламни материали; визуализация и публичност; доставка на киоски; организиране на 3 рекламни тура; прилагане на интернет базирани рекламни инструменти.
Добави коментар