За осма поредна година, в офиса на Националната агенция за приходите (НАП) в Стара Загора се проведе проучване за качеството на обслужване. В него се включиха над 90 представители на малкия и среден бизнес: собственици на фирми, управители, счетоводители и упълномощени лица, информираха от местния офис на Приходната агенция.
Основната цел на анкетата е да проследи нивото на информираност на бизнеса, степента на удовлетвореност на клиентите от предоставените услуги, условията за обслужване, основните канали за получаване на информация, причините за срещнати затруднения и процента на потребителите на Е-услугите предлагани от НАП. Предоставена е и възможност и за предложения за подобряване дейността на офиса за обслужване в Стара Загора.
По конкретни 7 критерия, анкетираните са оценявали работата на служителите ни. Положително е, че над 20% от тях са изразили мнение и са предложили препоръки за подобряване на дейността.
Клиентите все по-активно ползват Е-услугите на НАП. Притежателите на ПИК и Е-подпис са напълно удовлетворени от достъпа до данъчно-осигурителна информация, включваща: задълженията им като физически и юридически лица, възможностите за подаване на документи към НАП по интернет и други. Служителите от „Услуги за клиента“ са получиха по-висока оценка: отличен 5,82, по критерии за качество, бързина, компетентност, учтивост, среда на обслужване и удобно работно време.
Трудностите, които среща бизнеса в региона са дължат най-често на: честата промяна в законодателството, липсата на държавна подкрепа към малкия и среден бизнес и достъпността до сградата на НАП. Определени групи клиенти все още срещат затруднения при разчитането на информацията от данъчно-осигурителната им сметка, както и при попълването на някои документи.
Добави коментар