Председателят на управителния съвет на Националния браншови съюз на хлебопекарите и сладкарите Мариана Кукушева е категорична, че потребителят трябва да търси козунакци, на които е обозначен съответният производител.
„Не е достатъчно да бъде просто изделие, произведено за определена търговска верига. Напротив, на него трябва да е посочен производителят, защото в този малък периметър от време, в който се произвеждат козунаците, всъщност е възможно покрай сухото, да се промъкне и суровото.
Тоест точно в пика на празника, сивата икономика да бълва козунаци, зад които не стоят добрите производствени практики, няма безопасност на изделието, не знаем в какви условия е произведен, не е лоялен производителят към държавния бюджет.“, подчерта Кукушева.
„Това е сериозен проблем, защото козунакът е храна, която има много богат състав. В него влиза бялото пшенично брашно, маята, но в същото време яйца или яйчен меланж, животинско масло или растително като олио, задължително захар или в някои случаи подсладители, за да могат хората със здравословни проблеми да имат достъп до специалната за тях храна, фрукти, лимонови корички, задължителният лимонов аромат, който се носи от козунака.
В повечето случаи в него присъстват и шоколадови капки, локум, много орехови, бадемови ядки“, коментира Кукушева пред агенция Фокус.
Съставът трябва да бъде истински и нееднократно вече успяхме да обучим българските потребители да различават на пръв поглед още козунака. Големият обем и лекото тегло са едни от категоричните признаци на пръв поглед, че козунакът е произведен по старате рецепти със спазване на всички технологични цикли“, обясни Кукушева.
Добави коментар