Автомобилното изложение в Шанхай отвори врати в днес. Това съобщи АФП. Форумът събира стотици изложители, които искат да се възползват от тази витрина към най-големия световен пазар. Но става все по-трудно за чуждестранните автопроизводители, изправени пред очакваните по-ниски продажби и пред възхода на местните марки.
Събитието се организира на всеки две години в икономическата столица на Китай, редуваща се с Пекин. То илюстрира важността на китайския пазар, който за едно поколение стигна от нула до една четвърт от глобалните продажби. Около 24,38 милиона леки автомобила са продадени в Китай през 2016 г., бележейки ефектен ръст от 15%.
Това увеличение се дължи до голяма степен и на отстъпка в ДДС, разрешена в края на 2015 г., която можеше да се използва за купуване на малолитражните автомобили, припомнят от „Фолксваген”. Но картината тази година няма да е толкова розова: "данъчното облекчение е намалено наполовина в началото на януари (...) Логично е, това да има отражение през първите месеци на 2017".
Въпреки това, твърдят производители, пазарът в Китай запазва огромен потенциал за растеж: ако крайбрежните градове са наситени, вътрешността преживява бърза урбанизация, която увеличава продажбите и ако в Китай се падат около 120 автомобила на 1000 души, в Европа те са 600 на 1000.
Западните компании ще приспособяват своите оферти: много от производителите са запазили за Шанхай световни премиери, насочена към съблазняване на китайците. Електрически и хибридни автомобили също ще бъдат на подиума, а и Пекин възнамерява да наложи на всички производители, като се започне от следващата година, амбициозна квота за чисти превозни средства.
Добави коментар