Софийският маратон вече има много силен партньор. Точно на 11-ата си годишнина откакто стъпи в България, авиокомпания Wizz Air обяви намерението си да подпомага организацията на едно от емблематичните спортни събития на българската столица. Известният с нискотарифните си полети превозвач е лидер у нас с притежавани 28 % пазарен дял, съобщиха от информационния център на София2018 - Европейска столица на спорта..
На пресконференция двете страни декларираха намерението си за дългосрочно партньорство. Тази година Маратон София е на 15 октомври и отново е част от инициатива София – Европейска столица на спорта.
„През годините Софийският маратон се превърна в едно от най-класните и емблематични за София и България спортни събития. Не случайно мнозина вече го обявяват за един от символите на българската столица. Днес Софийският маратон прави много важна крачка към своето още по-добро и престижно бъдеще. Партньорството с Wizz Air със сигурност ще ни даде нови хоризонти да надграждаме – както за популяризирането на проявата, така и за осигуряване на повече възможности за участие на атлети от страната и от чужбина, които да повишат нивото на състезанието,“ заяви Анатоли Илиев, основен организатор на маратона през годините и в момента орг. секретар на София – Европейска столица на спорта.
„Ние вече сме с много солидна история, с лицензирано трасе, със сериозен награден фонд от над 60 000 лв., с престижа на Финал във веригата от български маратони „Бягането като начин на живот“, където супербонусът е 20 000 лв. Много други градове и маратони биха завидели на подобни екстри. Убеден съм, че и нашите нови партньори – които също са с реноме на една от най-добрите и мощни авиокомпании - ще останат доволни, защото Софийският маратон е сред най-обичаните и следени събития в България. Всяка година той фокусира огромен медиен и обществен интерес, с него са свързани значими благотворителни и социални каузи. Само за миналата година подобни благотворителни инициативи събраха покрай Маратон София близо 50 000 лв. Ето защо съм уверен, че с това споразумение, ще с общи усилия да направим нещо наистина полезно за доброто бъдеще на Маратон София,“ каза още Илиев.
Задоволство от бъдещото партньорство изрази и Йохан Айдхаген, маркетинг директор на авиопревозвача. „Нашата авиокомпания бележи огромен ръст в България. Започнахме преди 10 години с 26 000 пътници годишно, а за м.г. имахме над 2 милиона. Разкрихме над 2000 работни места, предстои разширяване на дейността във Варна с нови триста позиции. Общо през годините от и до България сме превозили 7.5 милиона пътници. Имаме 7 базирани тук самолета, тази година добавяме още един. Имаме полети само за 2.99 евро. От България обслужваме 33 дестинации в 17 държави, в скоро време ще летим оттук до още 11 нови града по света,“ заяви Айдхаген.
Стана ясно, че като главният спонсор ще подпомага организацията на Маратон София с награди за участници и призьори, с привлекателни маркетинг уикенд пакети(пътуване и настаняване) за бегачи от страната и чужбина, с осигуряване на самолетни билети за участие на елитни маратонци, с медийна подкрепа чрез имащата 2 млн. приятели тяхна Facebook страница и чрез списанието с 20 милиона читатели и др.
„Нискотарифните авиокомпании са в огромна полза на бегачите. Бягането напоследък се превръща в туризъм. Ето защо споразумението с Маратон София е логично партньорство. Ние подпомагаме още 6 маратона в тази част на света – Будапеща, Скопие, Киев и др. В Будапеща започнахме пре няколко години с 3000 участници, сега там стартират 12 000. Ето защо от днес вече имаме силен ангажимент и към Маратон София с мотото „Ела и тичай с нас“, каза още Айдхаген.
Добави коментар