Като цяло по процедурата за АМ „Марица“ не разполагам с данни да има нарушения. Това заяви бившият регионален министър Лиляна Павлова, предаде БГНЕС.
Все още разполагаме само с информацията, която чухме от говорителя на прокуратурата. Нека да оставим прокуратурата да свърши работата си по обвиненията, които каза, че ще бъдат повдигнати, посочи Павлова в коментар за повдигнатите обвинения в АПИ.
„Това, което мога да кажа от гледна точка на наблюденията ми върху дейността на АПИ през тези години, че специално за изграждането на АМ „Марица“, освен основният договор с италианската компания, за първия лот на изграждането на „Марица“, има проведена открита обществена поръчка за възлагане на допълнителни дейности по лот 1 на „Марица“. Тази открита обществена поръчка е на най-ниска цена. Поръчката е предложена за изпълнение експертно, както се прави всеки път-с доклад от директора на дирекция Оперативна програма „Транспорт“ до УС на АПИ. Не е еднолично решение на инж. Лазаров или някой друг“, обясни Лиляна Павлова.
„От там нататък има провеждане на открита обществена поръчка. Същото възлагане на такъв тип допълнителни дейности има и по втория лот по времето на правителството „Орешарски“, но то не е направено с открита обществена поръчка, а с директно възлагане по чл. 90 на формата изпълнител на лот 2 на АМ „Марица“, каза бившият регионален министър.
„По отношение на лот 1 на АМ „Марица“ е направено с открита поръчка на най-ниска цена. Ако си спомням правилно са се явили трима кандидати, отворени са оферти и е избрана най-ниската цена. Всичко, което е по мой спомен и според данни и документи, с които разполагаме, е съвсем стандартна обществена поръчка на най-ниска цена. Предложението е въз основа на доклад на директора на дирекция Оперативна програма „Транспорт“, която отговаря за изпълнението на АМ „Марица“, каза Павлова.
Като цяло по процедурата не разполагам с данни да има нарушения, подчерта Лиляна Павлова.
Запитана тогава каква е причината тогава за обвиненията, Павлова каза „не мога да кажа каква е причината. Всички помним, че това тръгна от сигнал от депутатите от БСП Кирил Добрев и Жельо Бойчев срещу инж. Лазаров“.
На въпрос дали има подписи на Лазаров, Павлова посочи, че поне според това, което знае, няма негови подписи.
Вчера прокурори и агенти на ДАНС влязоха в Агенция "Пътна инфраструктура". Разследването е започнало по сигнал на ОЛАФ. Сигналът е за злоупотреба с 50 млн. лв. за доизграждане на АМ „Марица”.
Добави коментар