Eлектронният магазин "Касида" е провеждал некоректно кампания за намаление на бебешки колички, установи Комисията за защита на потребителите (КЗП), съобщиха от организацията.
За период от един месец търговецът е обявил отстъпка от 15% на всички модели бебешки колички от определена марка. Никъде на сайта обаче няма информация как потребителите да се възползват от обявеното намаление, а това е проблем, тъй като при извършване на поръчка в електронната кошница се изписват редовните цени на артикулите.
Освен това търговецът не е осигурил достатъчно количества, за да може да отговори на потребителския интерес за целия срок на промоцията и да достави поръчките до пет работни дни, съгласно предварително поетия от него ангажимент. Той дори не е отправил предупреждение, че е възможно стоката да не е налична.
Повод за извършената проверка е жалба, в която дама посочва, че не е получила в срок заявена от нея бебешка количка от моделите в промоция. Търговецът е потвърдил с телефонно обаждане и по електронната поща, че ще изпълни поръчката в рамките на текущата седмица.
Четири дни по-късно клиентката е уведомена по телефона, че желаният от нея модел не е наличен и нова доставка ще има най-рано след две седмици. В сайта обаче нямало информация, че продуктът е изчерпан, а за нея е било важно да получи количката навреме, тъй като в този период влиза в деветия месец на бременността си.
Тече нова проверка на същия търговец за коректността на обявена за Великденските празници промоция за намаление до 50% на детски дрехи. Към момента продължава да е активен банерът на кампанията, а цените на всички артикули, към които отвежда, са изписани в червен цвят, което внушава на потребителите, че са намалени.
В същото време не за всеки от тях са посочени редовна и намалена цена, както и какъв евентуално е размерът на отстъпката. Най-вероятно се касае за залежала Великденска промоция, за каквито председателят Димитър Маргаритов неотдавна предупреди.
От КЗП дадоха и няколко полезни съвета на потребителите.
"Когато пазарувате от промоции, се интересувайте за редовната и намалената цена. Настоявайте да научите размера на отстъпката.
При онлайн покупки проверете отразена ли е обещаната отстъпка, както преди да потвърдите поръчката, така и при получаване на потвърждението.
Откажете се от покупка, ако на който и да било етап от покупката се окаже, че условията се различават от предварително договорените."
Освен това от организацията дадоха и препоръки към търговците.
"Изпълнявайте посочените от Вас срокове за доставка на поръчките, както по отношение на стоките на редовна цена, така и на намалените.
Обезпечавайте предварителното информиране на потребителите за наличността на артикулите.
Спазвайте обявените условия на промоционалните кампании", допълва съобщението на комисията.
Добави коментар