„Основният ни мотив да разкрием изнесена приемна е да бъдем близо до хората и да можем да откликнем на техните ежедневни проблеми, с които се сблъскват в качеството си на потребители, когато пазаруват или избират различен тип услуги”, коментира председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, който откри днес първата такава приемна за граждани от Русе и региона.
„В две положителни насоки ще работи тази наша инициатива. Първо – за тези, които поначало биха пътували много дълго разстояние, за да дойдат при нас за консултация или да получат нашето съдействие. А и ние самите ще имаме много по-добра представа за това какви биха били специфичните нужди на потребителите в различни региони. Затова смятаме да продължим тази наша инициатива и в други градове”, посочи Маргаритов.
Над 1600 инспекции е извършила регионална дирекция през първото тримесечие на годината. Проверките са осъществени в магазини за хранителни стоки, облекла, обувки, домашни потреби, битова химия, както и в ателиета и сервизи. Съставени са около 100 акта за нарушения като отсъствие на информация за произхода и съществените характеристики на стоки в магазинната мрежа, липса на грамажи в ценоразписите на заведения, както и по повод прилагането на различен тип нелоялни търговски практики.
„Засилен е контролът върху безопасността на стоките. С около 40% повече са инспекциите по това направление в сравнение с предходни периоди, а нарушенията – приблизително 10% по-малко. Значително е намалял броят на забранените опасни стоки и оплаквания от граждани във връзка с опасни продукти не са постъпвали”, съобщи Маргаритов.
Председателят каза още, че близо 380 жалби и сигнали от русенския регион са постъпили в КЗП през първото тримесечие на тази година. Повече от половината са за рекламации на стоки и услуги, като над 70% са решени в полза на жалбоподателите. Той отбеляза, че е отчетен ръст на сигналите с около 8% в сравнение със същия период на предходната година. И коментира, че „активното присъствие на комисията води както до спад на нарушенията и по-ефективна защита на гражданите, така и до повишаване на потребителската култура”.
„Най-често хората търсят съдействието ни по повод закупени дефектни телекомуникационни устройства, битови уреди и аудио-визуална техника. Сигнали получаваме също за текстилни продукти, облекла и обувки, както и по повод некачествено извършени строителни и ремонтни дейности”, каза от своя страна регионалният директор на КЗП в Русе Цветан Христов.
Добави коментар