337 сигнала са подадени на денонощния телефон за обслужване на граждани, който функционира от ноември 2016 г.
Най-честите оплаквания на шуменци са във връзка с уличното осветление, следвано от дупките по уличната мрежа на града.
„Повечето от сигналите, които получаваме се обработват. Очаквахме гражданите да са активни и сигналите много повече. На денонощие биват подавани между 2 и 10 сигнала“, каза за topnovini.bg Диян Димитров, секретар на община Шумен.
Най-нестандартният сигнал е от гражданин, който се оплакал от набезите на съседската котка. Друг пък се жалвал от падналата му ограда, която била съборена от товарен автомобил.
Телефонът се обслужа от охраната на общинско предприятие „Стопанска и охранителна дейност“ 24-часа в денонощието. Всеки получен сигнал се описва на специални бланки, след което бива въведен в деловодната система и резолиран към съответния служител.
Гражданите, които желаят, могат да оставят телефон за обратна връзка.
Срокът за обработка на сигнала е 30 дни, тъй като толкова е срокът за съхраняване на записите. При спешни сигнали, например спукана тръба, реакцията е мигновена, съобщават още от общинската администрация. В случаите, в които не могат да обработят сигнала гражданите получават писмен отговор.
Телефонният център беше изграден само месец след внесената докладна записка от общинския съветник Добромир Драев. Като първоначалната идея беше да бъде изграден call център. Но поради ниската гражданска активност това не се е наложило.
„Като цяло хората не го ползват. Ако гражданите са по-активни ще заработи повече, защото ще излизат проблемите на града. И по този начин ще се коригират неработещите неща от страна на общинската администрация“, каза Добромир Драев.
Според него с въвеждането на този единен номер значително ще се подобри комуникацията между гражданите и администрацията, както и тази между отделните звена.
Добави коментар