Американската автомобилостроителна компания „General Motors“ се ангажира да поощрява производителите на гуми да използват повече естествен каучук с надежда да се намали обезлесяването в Югоизточна Азия и Латинска Америка. Детройтската компания смята да наложи принципа „никакво обезлесяване“ на своите доставчици.
„Нашите доставчици са продължение на компанията ни“, каза мениджърът продажби в GM Стив Кифър на пресконференция в присъствието на производители като Bridgestone, Continental, Goodyear и Michelin. Тези четири компании осигуряват 80% от използваните в САЩ автомобилни гуми.
GM счита, че купувайки гуми, произведени от естествен каучук, може да стимулира запазването и възстановяването на горите, необходими за нужните количества каучук. Това би спомогнало за защита на застрашени животински видове, както и за борба с промените в климата. Според компанията това би стимулирало и малките производители, които да осигуряват по-добро качество на каучука.
В момента естественият каучук представлява около 15% до 30% от използвания материал за производството на гуми за коли и камиони, казва Марк Пъртайлър от „Goodyear“. С подобна мисия се зае и неправителствената природозащитна организация WWF. Тя сключи партньорство с „ Michelin“ за развитие на производството на естествен каучук в международен мащаб.
Добави коментар