Страстите на столичани отново ще се развихрят с пълна сила около общественото обсъждане за ремонта на столичния бул. "Княз Александър Дондуков". Столична община организира заключително обществено обсъждане на реконструкцията на 16 май 2017 г. вторник, от 17:30 ч. в зала на ет. 3 в СО, направление Архитектура и градоустройство, гр. София, ул. Сердика № 5. Повече от два месеца софиянци не успяха да стигнат до единодушно решение каква да е визията на възловия софийски булевард. Финалното обществено обсъждане е резултата на действията на различни граждани и граждански организации, които се обявиха категорично, че ремонтът е крайно належащ, но е необходимо преразглеждане на реконструкцията на един от последните булеварди с автентичен изглед в София, пишат в отворено писмо до медиите от Обществен релсов път.
Те изтъкнаха редица проблеми в процедурата, които за съжаление не са отстранени и към момента. Не е представена пълната документация, включително обяснителна записка за ремонта, както и цената на всеки един от предлаганите варианти, включително с дългосрочната му поддръжка. Представените на Интернет страницата на Столична община материали са непълни и не представляват варианти на един и същ проект, тъй като са с различна степен на детайл като най-цялостно е показан т.нар. „смесен вариант”. Гражданите обаче обръщат внимание, че и към момента половината от булеварда между моста Чавдар и бул. В. Левски е асфалтиран, което означава, че се предвижда асфалтиране на над 80% от улицата.
Друг проблем е, че във вариантите изцяло с асфалт и паваж не е показана предвидената според ОУП велоалея, което навежда на мисълта, че общината предпоставя избора на вариант на реконструкцията. В крайна сметка не стана ясна сумата за ремонта на булеварда като според спечелената от Трейс процедура през 2014 г. по ЗОП тя ще бъде 7 291 081 лв. Според твърдение на зам. кмета по транспорт Евгени Крусев от края на 2016 г. стойността е 9 700 000 лв. Разминаването е голямо, тъй като според материал от януари 2017 г. реконструкцията ще излезе 8 291 092 лв. 2 , а според изказване в медиите на инж. Васил Начевски 5 600 000 лв.
Според сдружението ОБществен релсов път любопитни подробности има и в очакваната реконструкция на релсовия път като там технологията също не е изяснена, а има сериозни опасения, че шумът от движението на трамваите няма да се намали заради технологията на полагане и заваряване на релсите. Не на последно място граждани сигнализираха, че в някои от вариантите е предвидено изключително ценните гранитни бордюри (струващи 30 лв. на линеен метър) на булеварда да бъдат заменени с бетонови (струващи 5-10 лв. ) на линеен метър.
От неправителствените организации са притеснени, че Столична община не обръща внимание на становището на Представители на Европейската комисия по повод вредата от подмяната с асфалт на пътните настилки в София. Позицията на ЕК е против запечатването на почвите: „Ние просто не бива да покриваме с асфалт нашите шансове за едно устойчиво развито бъдеще.“
Добави коментар