НДК застана зад дигиталното образование. Това се случи по време на форума „Детските книги и дигиталният свят” – част от поредицата дискусии, организирани от Националния център за книгата в Годината на детската книга в НДК.
„Електронните книги не са заплаха за книжните издания. Те са просто още един „прозорец към света“. Намираме се в преходен период на начина, по който възприемаме информацията и този преход открива нови хоризонти“, каза по повод дискусията изпълнителният директор на НДК Мирослав Боршош.
Участниците в дискусията очертаха три аспекта на развитие по отношение на книгоиздаването и образованието – дигитализация на книгите; вкарване на познати образи на хартия (игри и апликации); по-добра информираност посредством новите технологии. Благодарение на всичко това децата много бързо намират образите или информацията, които ги интересуват и сами подсказват какво искат да видят на книга.
Изследвания сочат, че съвременните деца са много по-склонни да посегнат към електронната книга, не към хартиеното копие. Но веднъж придобили умението да четата, те четат на всякакви носители. Ивелина Атанасова от Digital Kidz работи с „дигитални деца“, които не познават света преди технологиите и не могат да си го представят без интернет и иновативни устройства. Това, което забелязва е, че технологиите са инструментът, с който децата говорят на един език.
Милена Стефанова от издателство „Софтпрес“ отбеляза как с подходящ софтуер и двете ѝ деца са се научили да познават буквите между 2 и 3 години. „Това ги насочи много по-рано към книгите и пробуди техния интерес да се опитват да четат. Така развиха и много други умения като логика и концентрация“.
Марияна Златарева от издателство „Кибеа” разказа за иновативно приложение, което всеки може да свали безплатно. Когато поставиш телефон или таблет на съответната действаща страница излиза триизмерен образ или анимация. Приложението е било прието изключително добре не само в България на Пролетния базар на книгата, но и на панаира в Болоня и Лайпциг.
„Вече има европейски държави, в които таблетът е въведен като обучително средство. Децата получават на електронен носител целия учебен материал, който им е необходим. Това е крачка в правилната посока“, сподели и Михаела Петрова – ръководител на Национален център за книгата – НДК в поредната дискусия.
Добави коментар