Ще удари ли държавата спасителната инжекция от 224 млн. лв. на БДЖ

13:11, 20 юни 17 25 555 Шрифт:
Автор:

Какво ще направи правителството и ще спаси ли БДЖ с финансова инжекция, след като за трети път ЕК разреши държавата да финансира загиващата ни железница.  Кой има интерес от фалит на БДЖ? Със сигурност не е държавата, която трябва да осигури на гражданите модерен съвременен транспорт на достъпни цени. Решение на правителството очакват и от сдружението Обществен релсов транспорт. Вчера те алармираха, че ЕК е разрешила държавата да помогне с 224 млн. лв. на БДЖ.

"Ще изчакаме и ако няма положителен резултат ще изпратим писмо до ЕК", каза пред topnovini.bg  Веселин Кирев, координатор на сдружението. Засега транспортният министър Ивайло Московски обещава, че парите от концесията на летище София ще отидат като спасителен транш за железницата. "Да обаче концесията може да пропадне и тогава какво се прави и не е ли това повод отново да не се дадат пари на БДЖ?", питат от сдружението.

От там сочат, че летище София е с най-голям ръст, след това в Букурещ, в Източна Европа за изминалата година. Информацията се потвърди и от столичният аеропорт, че имат 36% по-висок ръст на патниците. Друга уловка има. Ръстът предполага вдигане на летищните такси и това най-вероятно ще го направи концесионерът, което пък ще направи аеропрота неконкуретоспособен.

Като пример от Обществен релсов път дават пример с концесиите на летища Варна и Бургас. В Бургас разчитат на много малко чартъри, а във Варна ръстът е по-нисък отколкото преди отдаването на концесия. Приходите на концесионера са се вдигнали двукратно, но не и трафика което е още едно потвърждение, че същата участ очаква и летище София след концесията, прогнозират от сдружението Обществен релсов транспорт.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама