Изнесено работно място за предоставяне на кадастрални услуги на граждани работи от днес в Направление Архитектура и градоустройство към Столична община, намиращо се на ул. „Сердика“ № 5.
Двама служители вече приемат заявленията за предоставяне на услуги. До края на следващата седмица изнесен офис ще заработи и на ул. „Кракра“ № 3 в София. Това съобщи на пресконференция министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитиран от БГНЕС.
Заедно със заместник-министър Валентин Йовев и директора на Агенцията по геодезия, картография и кадастър инж. Михаил Киров представиха предприетите мерки за намаляване на административната тежест.
Министър Нанков подчерта, че агенцията е административният орган от структурата на министерството, предоставящ най-много административни услуги за граждани. Общата цел на правителството е да облекчим режимите, така че гражданите да получават по-качествено, по-бързо и по-достъпни услуги, подчерта той. В понеделник, според определения срок, на министър-председателя Бойко Борисов и вицепремиера Томислав Дончев ще бъде представен анализ за това как ще бъдат облекчени услугите и в останалите ресори на МРРБ като времетраене, синхронизация и възможност за получаване по електронен път, съобщи още министърът.
Николай Нанков напомни, че в столицата вече работят още четири изнесени работни места – в районните администрации „Нови Искър“, „Надежда“, „Люлин“ и „Подуяне“, а до края на следващата седмица такова ще заработи и в район „Илинден“.
Кадастралната карта е електронна и общодостъпна. Тя показва местата с кадастър в страната, като стига до ниво имот и от нея може да се получава информация за сградите, обърна внимание министърът. Това поражда въпроса защо някои администрации и нотариуси изискват удостоверение на цена от 20 лв. за наличие или липса на кадастрални данни за дадено населено място или район в страната, коментира той. Затова още днес ще бъдат уведомени Нотариалната камара и общинските администрации, че тази услуга се прекратява, защото справката може да се направи безплатно на Кадастрално-административната информационна система на АГКК на адрес https://kais.cadastre.bg/, уточниха от МРРБ.
Регионалният министър съобщи още, че предстои да бъде преустановено изискването на официални документи и данни за провежданите административни производства на общински администрации, като за намаляване на административната тежест ще бъде проведена и среща с Националното сдружение на общините в Република България.
От следващата седмица ще стартират обучения на представители на общински администрации, общински служби по земеделие, службите по геодезия, картография и кадастър и нотариуси за работа с портала за електронни административни услуги на АГКК, информира министърът.
Министър Нанков съобщи, че се планира и в София да бъде въведена работещата вече в област Ловеч добра практика, в резултат от която услугите се заявяват електронно, необходимите за гражданите документи се изработват и те ги получават на собствения си адрес, доставени с куриер. Той напомни, че издадените по електронен път скици имат същата сила на удостоверителен документ, като тези на хартиен носител.
Безплатно за гражданите е нанасянето на промени в кадастралната карта, които касаят собственост върху апартаменти в жилищни сгради, други сгради и имоти информира Нанков и допълни, че заявените по електронен път услуги са с 30% по-евтини. Срокът за предоставяне на обикновена услуга е 7 дни, а за бърза услуга - 3 дни поради необходимостта от проверка на данните, касаещи вещни права и имотни граници.
Регионалният министър обяви, че от началото на тази година в София са подадени над 33 000 заявления за предоставяне на услуги от АГКК или 6800 заявления месечно. В резултат са издадени 4500 скици за имоти и сгради, 4800 схеми за самостоятелни обекти в сгради, над 3000 удостоверения, в това число удостоверения за приемане на проекти за изменения на кадастралната карта и кадастралния регистър, и други. Само 3080 заявления са подадени чрез електронния портал, а 619 са заявените от нотариуси с електронен подпис.
С безплатен достъп може да се провери как е отразена информацията за даден имот в кадастралната карта, като при наличие на грешки поправката може да се заяви по електронен път, допълни заместник-министър Йовев.
До края на следващата година трябва да приключи преобразуването на данните от картата на възстановената собственост на земеделските земи в кадастралната карта, стана ясно от изпълнителния директор на АГКК инж. Михаил Киров.
Добави коментар