За облекчаване на гражданите от днес работи втори офис на кадастъра в София

13:28, 23 юни 17 / Политика 25 440 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Изнесено работно място за предоставяне на кадастрални услуги на граждани работи от днес в Направление Архитектура и градоустройство към Столична община, намиращо се на ул. „Сердика“ № 5.

Двама служители вече приемат заявленията за предоставяне на услуги. До края на следващата седмица изнесен офис ще заработи и на ул. „Кракра“ № 3 в София. Това съобщи на пресконференция министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитиран от БГНЕС.

Заедно със заместник-министър Валентин Йовев и директора на Агенцията по геодезия, картография и кадастър инж. Михаил Киров представиха предприетите мерки за намаляване на административната тежест.

Министър Нанков подчерта, че агенцията е административният орган от структурата на министерството, предоставящ най-много административни услуги за граждани. Общата цел на правителството е да облекчим режимите, така че гражданите да получават по-качествено, по-бързо и по-достъпни услуги, подчерта той. В понеделник, според определения срок, на министър-председателя Бойко Борисов и вицепремиера Томислав Дончев ще бъде представен анализ за това как ще бъдат облекчени услугите и в останалите ресори на МРРБ като времетраене, синхронизация и възможност за получаване по електронен път, съобщи още министърът.

Николай Нанков напомни, че в столицата вече работят още четири изнесени работни места – в районните администрации „Нови Искър“, „Надежда“, „Люлин“ и „Подуяне“, а до края на следващата седмица такова ще заработи и в район „Илинден“.

Кадастралната карта е електронна и общодостъпна. Тя показва местата с кадастър в страната, като стига до ниво имот и от нея може да се получава информация за сградите, обърна внимание министърът. Това поражда въпроса защо някои администрации и нотариуси изискват удостоверение на цена от 20 лв. за наличие или липса на кадастрални данни за дадено населено място или район в страната, коментира той. Затова още днес ще бъдат уведомени Нотариалната камара и общинските администрации, че тази услуга се прекратява, защото справката може да се направи безплатно на Кадастрално-административната информационна система на АГКК на адрес https://kais.cadastre.bg/, уточниха от МРРБ.

Регионалният министър съобщи още, че предстои да бъде преустановено изискването на официални документи и данни за провежданите административни производства на общински администрации, като за намаляване на административната тежест ще бъде проведена и среща с Националното сдружение на общините в Република България.

От следващата седмица ще стартират обучения на представители на общински администрации, общински служби по земеделие, службите по геодезия, картография и кадастър и нотариуси за работа с портала за електронни административни услуги на АГКК, информира министърът.

Министър Нанков съобщи, че се планира и в София да бъде въведена работещата вече в област Ловеч добра практика, в резултат от която услугите се заявяват електронно, необходимите за гражданите документи се изработват и те ги получават на собствения си адрес, доставени с куриер. Той напомни, че издадените по електронен път скици имат същата сила на удостоверителен документ, като тези на хартиен носител.

Безплатно за гражданите е нанасянето на промени в кадастралната карта, които касаят собственост върху апартаменти в жилищни сгради, други сгради и имоти информира Нанков и допълни, че заявените по електронен път услуги са с 30% по-евтини. Срокът за предоставяне на обикновена услуга е 7 дни, а за бърза услуга - 3 дни поради необходимостта от проверка на данните, касаещи вещни права и имотни граници.

Регионалният министър обяви, че от началото на тази година в София са подадени над 33 000 заявления за предоставяне на услуги от АГКК или 6800 заявления месечно. В резултат са издадени 4500 скици за имоти и сгради, 4800 схеми за самостоятелни обекти в сгради, над 3000 удостоверения, в това число удостоверения за приемане на проекти за изменения на кадастралната карта и кадастралния регистър, и други. Само 3080 заявления са подадени чрез електронния портал, а 619 са заявените от нотариуси с електронен подпис.

С безплатен достъп може да се провери как е отразена информацията за даден имот в кадастралната карта, като при наличие на грешки поправката може да се заяви по електронен път, допълни заместник-министър Йовев.

До края на следващата година трябва да приключи преобразуването на данните от картата на възстановената собственост на земеделските земи в кадастралната карта, стана ясно от изпълнителния директор на АГКК инж. Михаил Киров. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама