Фалшиви сайтове рекламират лекарства от името на здравния министър и фигури от Министерство на здравеопазването, алармираха от ведомството. Практиката на т.нар. фишинг сайтове е позната в родния интернет, но за първи път онлайн измамниците си позволяват толкова директна манипулация.
В специално комюнике от министерството заявяват:
Само в последните две седмици се наложи Министерство на здравеопазването два пъти да изпрати сигнали до директора на Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“ Главен комисар Ивайло Спиридонов и до комисар Явор Колев, началник на отдел „Компютърни престъпления“ към ГДБОП, относно фалшифициране на електронната страница на министерството и спекулации с интервюта на министър Николай Петров с цел продажба на стоки. Сигнал е подаден и до Главния прокурор на Р България.
Имаме уверението на компетентните институции, че своевременно са предприети всички законови действия за идентифициране на източниците и подвеждането им под отговорност.
МЗ призовава гражданите да бъдат особено бдителни към интернет страници - „двойници“ на официалния сайт на институцията.
Сайтове като
http://livesbloggz.com/fito-balt/bg/minzdrav/;
http://www.hotblogus.com/paraziti/ministrbg/index.html?uclick=xs5m37a9dz;
http://blogonew.ru/lp/sustav/hondrocream-dikul-bg/?uclick=1zh9m7
съдържат категорично невярна информация и правят внушения, които са подвеждащи за потребителите и опасни за здравето на гражданите. Министерството, политическият кабинет на министър Николай Петров и служители на ведомството не промотират/ рекламират каквито и да било продукти и стоки.
Напомняме, че официалният сайт на институцията се намира на интернет адрес http://www.mh.government.bg/bg/
Апелираме всеки гражданин, натъкнал се на фалшив сайт на институцията, да подаде сигнал на имейл адрес: [email protected] или да се обърне към компетентните органи.
Пример за част от популярните фалшиви сайтове е и http://a-bloggers.com/fs/bg/lifejoornal/4/history/?utm_source=leadbit&utm_medium=cpa&utm_campaign=6048&TID=588B3EBD7EED7B35D3048B62
Визията му е изкопирана от онлайн изнадието LadyZone, част от портфолиото на bTV Media Group. Всъщност сайтът е абсолютно фалшив, няма нищо общо с женското издание и по същество рекламира съмнително средство за отслабване.
Добави коментар