Защо мъжете с наднормено тегло в Европа са повече от жените?

11:49, 18 окт 17 25 1118 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

По случай Европейския ден на статистиката - 20 октомври, и откриването на конференцията на високо равнище „Силата на статистиката“ в Брюксел, Белгия, НСИ представя новата дигитална публикация Животът на жените и мъжете в Европа - статистически портрет, която е достъпна за първи път на 24 езика. Животът ни е изпълнен с различни важни събития, като тръгване на училище, напускане на дома на родителите и започване на работа, сключване на брак, отглеждане на деца, пенсиониране... Когато става дума за образование, заетост, кариера и доходи или грижи за децата, здравни, хранителни, културни, спортни и интернет навици, има големи различия както в начина на живот на жените и мъжете в една страна, така и между отделните държави в Европа. Статистиката може да помогне за по-добро разбиране на разнообразието и характеристиките на живота на европейците, като се подчертаят сходствата и различията между жените и мъжете. Това е целта на най-новата дигитална публикация Животът на жените и мъжете в Европа - статистически портрет, подготвена от Евростат - статистическата служба на Европейския съюз, в сътрудничество с националните статистически институти на държавите - членки на ЕС, и на страните от ЕАСТ (Европейска асоциация за свободна търговия). Статистическата информация е представена по лесно разбираем начин чрез кратки текстове, графики и интерактивни инструменти за визуализация. На читателите се предоставя и възможност да проверят знанията си, като отговорят на въпросите от теста.

 Дигиталната публикация включва три раздела:

Живот, съзряване, остаряване...
 
Този раздел се фокусира върху демографското развитие и здравето, като продължителността на живота, съжителството между двата пола или самооценката на здравето. Представени са интересни статистически данни за човешкия живот - например, че в ЕС жените напускат дома на родителите си средно две години по-рано от мъжете (съответно на 25 и 27 години), самотните майки са седем пъти повече от самотните бащи или че мъжете са по-склонни да възприемат здравето си като добро за разлика от жените. Данните показват, че въпреки различията мъжете и жените в Европа са удовлетворени в еднаква степен от живота си.  
 
Учене, работа, възнаграждение на труда...

 
Разделът включва данни за образователното ниво, съвместяването на професионалния и семейния живот, работата на пълен и непълен работен ден, безработицата, разликата в заплащането при жените и мъжете и т.н. Обръща се внимание не само на структурните различия, но и на неравенството между двата пола. Интересно е, че по-голям дял от жените (33%) в сравнение с мъжете (29%) в ЕС са с висше образование, а също и че колкото повече деца имат, толкова по-голяма е разликата между коефициентите на заетост на жените и мъжете. Освен това жените печелят с 16% по-малко от мъжете в ЕС, а сред ръководителите има два пъти по-малко жени отколкото мъже.
 
Хранене, пазаруване, сърфиране в интернет, общуване...
 
Този раздел е посветен на храненето и социалните навици, дейностите през свободното време и онлайн заниманията, в т.ч. тютюнопушенето и консумацията на алкохол, индекса на телесна маса, посещенията на кино, участието в социалните мрежи и онлайн пазаруването. При разглеждането на данните за консумацията на алкохол, цигари, плодове и зеленчуци, както и за физическата активност, се наблюдават различия между двата пола, които обясняват отчасти защо повече мъже (57%) отколкото жени (44%) в ЕС са с наднормено тегло. Също така ще откриете, че четенето на книги и посещенията на представления на живо са по-често срещани сред жените отколкото сред мъжете в ЕС. Последният подраздел разглежда грижите за децата, домакинската работа и готвенето, като например, че 79% от жените в ЕС готвят и/или домакинстват всеки ден в сравнение с 34% от мъжете…
 
 
 
Публикацията на български език можете да прочетете тук.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама