Половината ученици по света не разбират какво учат, сочи докад на Световната банка

16:24, 26 яну 18 25 493 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

44% от учениците в училище не разбират математика, а 53% не разбират това, което четат. Това сочи Доклад за световното развитие на Световната банка на тема: "Да се научим да реализираме обещаното от образованието". Резултатите от него представи Хайме Сааведра, старши директор "Образование" в Световна банка и бивш министър на образованието на Перу, при представянето в СУ "Св. Климент Охридски".

В света има голямо увеличение на обхванатите ученици в образованието, децата обаче не разбират това, което четат, или нямат добри математически познания, коментира Сааведра.

Има държави в Централна Европа, където тези проценти са наполовина, в Източна Европа са около 25%, в Латинска Америка са около 40%, а в Африка са 90%. Сааведра съобщи, че има 260 милиона деца, които трябва да са в основното и в средното училище, но не са.

В своето експозе той акцентира върху три проблемни области - учебната програма, учителите и управлението на училищата и системата като цяло. Той бе категоричен, че учителят трябва да умее да работи в клас не само със средностатистическия ученик, но и с всеки ученик, независимо от знанията му, за да се постигне качество и в крайна сметка ученикът да получи определени компетенции.

Така основен проблем, който възниква с разширяването на обхвата на учениците в образователната система е появата на училища, в които не се учи. Такъв проблем съществува в страните от Латинска Америка, както и в Африка, където процентът на учениците, които не разбират това, което четат достига до 90%.

В доклада няма конкретни данни за България, защото той не е посветен на страната ни, коментира министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Той коментира, че докладът за цел да съпоставя, а по-скоро да открои общите управления и предизвикателствата, пред които са изправени образователните системи.

"Той ни провокира по редица важни теми. Това, което можем да кажем, четейки този доклад е, че сме по-убедени, че политиките, които сме формулирали са правилни", заяви Вълчев.

Друго предизвикателство, отчетено в доклада е образованието на възрастните в училище, което непременно трябва да се случи предвид големия брой на ранно отпаднали ученици.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама