Европейският парламент ще гласува пакета "Мобилност" - законовите промени, които определят новите правила за командироването на работниците. Предложението е на френския президент Еманюел Макрон.
Наясно сме, че пакетът „Мобилност” е обмислен много добре от нашите западни партньори – Франция, Германия, Белгия, Холандия. Техният стремеж да фалират един добре работещ бизнес в страните от Източна Европа може и да успее в един момент”. Това изпълнителният директор на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев пред NOVA.
Той коментира още, че срещу мерките, познати като закона „Макрон”, ще трябва да се води много тежка битка. И подчерта, че българските превозвачи могат да разчитат на подкрепата на правителството ни.
„Много малко обаче зависи от него и се надяваме да търсим партньори и съмишленици”, каза още Арабаджиев. Той подчерта, че българските превозвачи са готови на протести в Брюксел и на други места в Европа, ако бъдат окончателно приети мерките от пакета „Мобилност”. Те предвиждат намаляване продължителността на командировките, пренощуване на шофьорите само в хотели и мотели и др. Според бизнеса подобни рестрикции биха довели до фалит на много фирми, и то само след няколко години.
„Предполагам, че проблемът няма да се реши до края на тази година. Обезпокоителното е, че разчитаме на политическо решение”, коментира Мадлен Кавръкова, юридически консултант на Съюза на превозвачите у нас. Според нея текстовете са „дълбоко некоректни” и не се разглеждат основните аргументи на България.
Добави коментар