Компанията „Старбъкс“, притежаваща мрежа от около 28 000 кафенета в САЩ и Канада, се отказва от използването на пластмасови сламки при продажбата на студени напитки и вместо тях ще използва специално разработени капачки. Изключение ще бъде направено само за фрапучино – кафе с лед и разбита сметана, което ще се продава със сламка, направена от хартия или друг подобен материал.
Първи с нововъведението ще се запознаят посетителите на кафенетата в Сиатъл и Ванкувър, а през 2020 г. новите правила ще бъдат въведени навсякъде.
Редица големи вериги магазини, компании и ресторанти обявяват, че забраняват или спират от продажба пластмасови продукти за еднократна употреба в най-кратки срокове. Става дума за рестрикции срещу пластмасовите сламки, чинии, чаши, вилици, лъжици и клечки за уши, които имат много кратък живот на употреба и създават големи количества опасен боклук, който не може да се рециклира. Във вълната срещу пластмасата се включиха, например, супермаркети като "Лидл", германската верига "Rewe" и ресторанти за бързо хранене "Макдоналдс".
Една от основните причини за този отбой от пластмасата са нарастващите количества на пластмасови отпадъци в световните океани и морета и микропласмасата – опасен отпадък за околната среда и живота в морета, който засяга директно и хората. Основен източник на този опасен боклук в океана са именно пластмасите за еднократна употреба.
Европейския съюз инициира пакет от нови мерки и забрани за някои пластмасови продукти за еднократна употреба, които влизат в сила в близко бъдеще, а бизнесът подготвя планове и стратегии да посрещне тези ограничения.
Добави коментар