Китай има 802 милиона потребители на интернет

19:30, 21 авг 18 / Свят 25 1730 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Броят на потребителите на интернет в Китай е достигнал 802 милиона в края на юни, което е с 3,8% повече в сравнение с шест месеца по-рано, сочат данни от доклад за развитието на интернет в страната.

Благодарение на увеличението, процентът на достъпност до интернет в страната е достигнал 57,7, като 26,2% от потребителите са били жители на селските райони, според 42-ия двегодишен статистически доклад на Китайския информационен център за интернет мрежата (CNNIC).

В него се посочва, че през първата половина на 2018 г. 788 милиона китайци са използвали мобилните си телефони за сърфиране в интернет пространството, което представлява 98,3% от общия брой на потребителите на интернет. Общият трафик на мобилен интернет е достигнал 26,6 милиарда GB, или увеличение от 199,6%, а през второто тримесечие средната скорост на сваляне с 4G мрежата е достигнала 20,22 Mb/s, което е с 50,2% повече в сравнение с миналата година.

Според доклада процентът на китайците, които използват онлайн финансови услуги, се е увеличил от 16,7% на 21% през първата половина на тази година въпреки по-строгия надзор на индустрията. 71% от общия брой на интернет потребителите са пазарували или плащали онлайн, а 43,6% са поръчвали храна отвън през мобилните си телефони.

През първата половина на годината 470 милиона са използвалите онлайн услугите на китайското правителство, което е 58,6% от общия брой на онлайн потребителите. Те са имали достъп до 19 868 правителствени уебстраници и 137 677 потвърдени микроблог профила на правителствени агенции в Sina Weibo (китайския вариант на Twitter).

Електронното правителство е помогнало да се гарантира ефективността на услугите, както и да се даде възможност на хората да получават информация или услуги по по-удобен и бърз начин, се казва още в доклада.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама