Продължава разследването на причините за трагедията в Искърското дефиле.
Прокуратурата работи в три направления - действията на шофьора, автобусния превозвач и неговите задължения и състоянието на асфалтовата настилка.
Оказва се, че още от миналата година има сигнали, че участъкът, където става смъртоносната катастрофа, е опасен. Вече стана ясно, че и шофьорът е превишил скоростта.
От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) пет пъти са изискали моментално да се оправи участъкът край Своге. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитиран от БТА.
Николай Нанков уточни, че пътят е бил възложен да бъде рехабилитиран през август 2011 г. и е въведен в експлоатация на 27-ми декември 2016 г. Получил е сертификат и технически паспорт през февруари 2017 г. При приемането всички са подписали протоколите без забележки.
В края на 2017 г. Областна дирекция на полицията в София-област са сигнализирали в Областно пътно управление за повишена честота на пътно-транспортни произшествия и по-специално в този участък, където стана катастрофата.
На 21-ви януари 2018 г. от АПИ са получили сигнали за зачестилите случаи на катастрофи и за травматизъм в конкретния участък. От март до 27 юли 2018 г. фирмата, изпълнител на обекта, е била уведомена пет пъти да отстрани посочените дефекти, които са били не само в посочения участък.
Имало е и компрометирани характеристики на износващия пътен слой и лошо сцепление с горния износващ слой на асфалта. Тези факти са били констатирани в доклад от 28-ми юли 2018 г. на Института за пътища и мостове към АПИ, посочи Нанков. По целия път има проблеми и с обрушване на скална маса, пропадане на пътното платно и счупени мантинели. Протоколът не е бил подписан само от фирмата, изпълнител на обекта, която носи отговорността за качеството на изпълнение и за отстраняване на дефектите.
„На 15-ти август е трябвало да приключи ремонтът на въпросните участъци, а той дори не е започнал“, изтъкна регионалният министър.
Добави коментар