Нанков: АПИ пет пъти e карала фирмата да отстрани дефектите от опасния път край Своге

09:15, 27 авг 18 25 984 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

След инцидента край Своге се оказа, че Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) пет пъти карала фирмата да отстрани дефектите от опасния път. Появиха се много коментари, че некачествен ремонт на пътя е причина за катастрофата. Тази причина беше посочена и след заседанието на ръководните фактори от МВР, Транспортното и Регионалното министерство.

„Според договора всички констатирани дефекти трябва да бъдат отстранени за сметка на изпълнителя. Пътят е приет без никаква забележка от 20-членна приемателна комисия. Дефектите е трябвало да бъдат отстранени до 15 август. Колегите от АПИ са били уведомени на 19 август, че предписанията не са направени. Държавата може да си търси правата по съдебен ред”, коментира в регионалният министър Николай Ненков пред NOVA.

В становище до медиите от фирмата обясняват, че пътят е въведен в експлоатация две години по-рано – през 2014 г.

„През периода на приключване на дейностите от наша страна и издаване на Акт 16 пътят е експлоатиран за нуждите на населението от възложителя. Рехабилитацията е осъществена, без да бъде спирано движението по тежкото трасе. Как е поддържан пътят до издаване на акт 16 и в периода след това, ние не можем да вземем отношение. АПИ избира фирма, която да осъществява тази задача”, заявиха от „Трейс Груп Холд” АД.

22 са дефектите на пътя. Има неокастрени храсти, срутване на скална маса. Имало издадено предписание храстите да се подрежат на 15 септември след намаляване на пътникопотока. Документацията в АПИ за ремонта на трасето не предполага пропуски, по думите на Николай Нанков. Мантинелата била сложена в съответствие с нормативните изисквания. Въпреки това експертиза ще докаже дали това е така в действителност. Ще съдействаме на цялото разследване, за да има справедливост за хората, увери министърът.

Нанков гарантира, че всички длъжностни лица със своето действие или бездействие в тази ситуация ще понесат своята отговорност. „Защо е предписан този асфалт и приет по този начин е работа на процесуално-следствените органи да установят причината за това. Ние ще окажем пълно съдействие”, допълни Николай Нанков.

Пътят, на който стана тежката катастрофа край Своге, е приет от 20-членна комисия без забележка. В комисията са участвали представители на различни институции. Цялата документация за ремонта на пътя ще бъде дадена на следствените органи, които проучват причините за тежкия инцидент.

По думите на Нанков в страната има 48 подобни участъка, които правят аквапланинг. Те се ремонтират приоритетно.

Той заяви, че след като фирмата не е отстранила дефектите, ще стартира процедура по привеждане на банковата гаранция на изпълнителя. Той ще проверява дали това е направено. Този мярка обаче прекратява гаранционната поддръжка.

"Не съм убеден, че парите по гаранцията ще стигнат", каза оше Нанков.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама