С изцяло променена визия стартира деня Българската национална телевизия. Точно в 00:00 старите лога на каналите бяха сменени с нова, а освен това в ефир се появи и изцяло обновена графична опаковка. Променени бяха и имената на каналите - спортният БНТ HD вече е БНТ 3, а БНТ Свят стана БНТ 4.
Първи промената обяви в ефир Камен Алипиев - Кедъра, който бе водещ на студийна програма по спортния канал. Водещият отбеляза, че предаването му е стартирало по БНТ HD, а е завършило по БНТ 3.
Смяната на опаковката на националната телевизия е първия подобен акт от поне десетилетие. Промяната на визията на БНТ е революционна най-малко по две причини. Първо - вече отдавна излиза от употреба прочутата антена на Стефан Кънчев. Причината вероятно е в това, че през 2018-а все по-малко зрители гледат телевизия чрез подобни пособия. Освен това все повече място заема съдържанието в дигиталната среда.
Втората причина можем да открием в потенциалното налагане на стандарт за опаковката. За първи път визията е консистентна и дори надписите са в еднакъв шрифт - нещо, на което държавната телевизия и досега не се бе научила.
Според официалната информация, автор на новата визуална идентичност е Николай Тонков-Бен, заедно с базираното в Берлин студио "Формшлаг". Тонков е роден през 1969 г. в София, възпитаник на столичната Художествена гимназия. Завършва "Визуални комуникации" в Берлин и през 1997 г. основава своя компания, която специализира в областта на графичния дизайн и изграждането на корпоративна идентичност. Живее между Германия и България и работи с независими творци от всички краища на света.
Екипът на Николай Тонков е работил над визуалните концепции на NOVA телевизия, NOVA+, TV7, RE:TV, румънската KANAL D. "Formschlag" са разработвали брандинга на VIVACOM, EUROFOOTBALL, БГ РАДИО и множество други престижни компании.
Николай Тонков е един от младите български лидери, представени в кампанията на "40 на 40".
В последните дни "Капитал" разпространи и мнението на група дизайнери от СБХ, които критикуват визията. Любопитен факт обаче е, че в отвореното писмо, което са публикували в социалната мрежа, те се обявяват ПРОТИВ свободен конкурс за лого (какъвто телевизията обяви); заявяват, че е трябвало да се даде задание само до ограничен кръг избрани фирми (неясно от кого и по какъв критерий); да се отдели половин година за работа по проекта и да се назначи арт-директор.
Графични дизайнери твърдят, че е възможно това да е прикрит начин за "извиване на ръцете" на медиата в частен интерес или на лоби от СБХ. От националната телевизия не коментират писмото на художниците.
Добави коментар